10:e april 1996

Föddes vår sista halvblodsuppfödning Madicken. Jag hade varit och vakat i stallet varje natt under två veckors tid. Jobbade vissa em-kvällar på den tiden och naturligtvis passade Magi på att föla i hagen när jag var på jobbet. Kenta och vår snälla granne fick ta hand om det hela. Försöka komma nära fölet för att få in det med en galen mamma och alla andra hästar i hagen som stod i en ring runt den lilla. Det var liksom nu kallt och lite snö. Kenta fick bära in fölet (ca 50 kg) till stallet. Och försöka få in den galna Magi. Det hela gick bra och jag kunde åka lite tidigare hem från jobbet den kvällen. Fick sedan bremsa märren (förstföderska) så fölisen kunde få sina första viktiga slurkar med råmjölk. Nu är Madicken en fin ridskolehäst på Tungelsta ridskola.

image179

image180


Madicken

1996-04-10

e: Stanford
u: Magi
ue: Maraton


Kommentarer
Postat av: Jossi

Imorse när jag vakna så tänkte jag att vem sjutton är det som fyller år idag. 10 april känns lixom så bekant. Då kom jag på att det var Madicken.
Konstigt, för jag var på tungelsta ridskola igår och frågade efter vägen till ett stall vi skulle sko på. Kram kram!!!

2008-04-10 @ 10:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0