Vitsippor

Nu har jag, Moa och Ture varit ute på en härlig sväng. Har införskaffat speedcarthjul till rockarden så nu rullar den så lätt och fint, och rejäla är däcken även för skogsterräng. Börjes i Tingsryd är bara bäst på hästgrejor ibland.

Det är så underbart i skogen, det är jag och djuren och mina tankar som får sväva fritt samtidigt som man hör fågelkvitter, vatten som porlar , ser vitsippor som breder ut sig och har en glad hund skuttandes vid sidan. Idag var Moa som vanligt och följde med hela vägen, tidigare gånger har hon vänt hem så fort vi börjat trava, men även hon känner väl också mer ork med alla dessa vårtecken. Solen skiner men man fick ändå klä på sig rejält för det blåser friska vindar här.

image200


Saknar verkligen ungdomens ridturer, man gav sig ut i skogen, inte någon speciell stig, ingen tid att passa, utan man red bara rakt in i skogen för att se var man hamnade. Det var bara jag och hästen.
Inga datorer, mobiltelefoner eller inrutade tidsscheman.
Doften och ljudet av kvistar som knäcktes...
Ååå, jag är så glad att jag har dom minnena.

Houri´ min älskade häst, tack !

image201

Kommentarer
Postat av: Nettan

Var inte bara jag som var filosofisk idag tydligen. Sådanna minnen kan man leva länge på.

Vi ses i kväll... jag ska klona mig för båda barnen vill att jag ska komma och titta på dem och Staffan är inte hemma.

Kram!

2008-04-17 @ 13:54:09
URL: http://abvl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0