2:a Advent



Igår spelade Todd och hans lagkamrater det sista och avgörande mötet i Tennisserien, de vann matcherna med 4-0 mot Örebro så nu står de som segrare i serien. Grattis killar! Todds singel var lite motig i början och han förlorade första set med 3-6 sedan lyckades han vända och få till ett betydligt bättre spel, han fick också coachning av självaste chefstränaren. Det är det som är så bra med serie- och lag matcher att tränare och lagdeltagare får sitta på bänken och heja och prata i pauserna. Annars är det ju väldigt strickt på tennismatcher om man jämför med andra sporter.
Todd & Anton fick spela dubbeln, deras sista tillsammans i 15-års klass !

Ja, som en del av Er vet, gick jag ju och ramlade i fredags, eller halkade ska jag väl säga. Jag är så klantig, tänkte mig inte för och gick på det enda hala stället på hela tomten, plattorna på gräsmattan. Föll som vanligt handlöst och gjorde någon sorts spagat, igen. Högerbenet fick sig en rejäl smäll på undersidan av lårmuskeln. Stackars mamma var ju här med Sally och blev alldeles förskräckt. Jag skulle ju försöka hålla igen smärtan för det är ju alltid så pinsamt när någon ser på när jag gör mina fadäser, varpå jag framkallade svimmningstendenser istället. Kenta fick hämta dynor så jag kunde ligga kvar ett tag och känna efter samt återfå blodet i skallen. Lyckades t om svimma efter ett försök att gå på toa senare på eftermiddagen men då hade jag ju tagit två citodon mot smärtan. Nu två dagar efter är det betydligt bättre.

Ikväll är det meningen att jag, Todd och Jeff skall åka på julbordskryssning med Vikingline och det skall nog inte vara något problem. Jag behöver ju inte springa omkring en massa, det är bara köandet som ororar mig en aning. Men jag har ju mina duktiga killar med mig. Min syster Cecilia och bror Staffan skall också åka med sina familjer. Kenta och Linn är hemma denna gång och sköter djuren samt skola.

Ha en trevlig andra advent, det skall jag ha !

Kommentarer
Postat av: Lina

Usch,vad otäckt... Var rädd om dig! Hoppas ni får en härlig kryssning utan köande!

2008-12-07 @ 11:20:50
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Nettan

Vi får hitta en rullstol åt dig så kan jag köra runt dig och mejja ner de giriga pensionärerna runt julbordet med;-) Å andra sidan kan du sitta vid bordet och låta oss passa upp på dig lite, för det är du väl värd!



Kram SIL

2008-12-07 @ 12:01:20
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Ia Rask

Hej, jag åkte oxå Vikingline, och letade som en tok efter dig. Satt du och ölade i hytten hela tiden, eller åkte du inte med Cinderella? Kram Ia

2008-12-08 @ 19:32:13
Postat av: Nettan

Morning kära du. Och tack för en trevlig tur!



Kram Nettan (ha jag skrev inte sil idag)

2008-12-09 @ 07:53:45
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Tessan till Ia

Ååå, synd att jag inte visste det så jag också kunde hållit utkik. Men mig är det ju svårt at missa, en koloss med krycka som går som en zombie..



mvh/Tessan

2008-12-09 @ 10:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0