Ett "kul" utdrag ur min dagbok från 2001

010715 Gick med barnen på en ridtur, vid Körlinge skulle jag kolla Belles bakhov varpå jag blev sparkad i huvudet, blodet stod som en fontän ur skallen på mig.........Jag la mig ner för att få det att sluta blöda och barnen red i sporrsträck hem (naturligtvis hade jag ingen telefon med mig) de hämtade Sussie och Peo (Körlinge ambulansen) trodde jag blivit skalperad minst.  Gick in och duschade av mig allt blod, började blöda igen....dusch igen. Och sedan in till Sussie för omplåstring, Egentligen behövdes det sys med "What the hell" det är ju ingen skönhetstävling i morgon ialla fall.

Världens bula och levrat blod och plåster i hela pannan. Efter en timme bar det av till Matex där jag träffade kusin "Lille Wille", pusskalas och livsberättelse mellan hans telefonsamtal ,som gällde affärsgöråmål, varade i ca 60-100 sek. Och han tyckte nog det där med hästar verkade farligt. Ja nu ser jag ut som en stor köttslamsa med jack i pannan och hela benet. Kroppen får slita hårt för att läka allt (jag tänker på åderbrocksoperationen också)

Så ser livet ut för en 36-årig 3-barns mamma ut en helt vanlig söndag. Jag förstår nu varför jag förmanar barnen att jämt ha hjälm på sig när de skall fixa med hästarna......


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, vilken tur att det gick bra med huvet. Ja det gäller att passa sig även fast men tror att man känner hästen till 100%.
Tips på bra muggbehandling: Det är någon receptbelagd öronmedicin för hundar. Kommer inte ihåg vad den heter. Varannan dag salesylsyravaselin och varannan dag öronmedicinen. Jag har ett recept om du behöver. Det är lite antibiotica och cortison i den. Behövs inte lindas.(Den här jäkla leran förstör ju våra stackars hästar...)

2008-02-21 @ 10:43:57
Postat av: Nettan

Kommer ihåg att du blev sparkad, men inte hur illa det var... fast å andra sidan börjar undertecknad bli mer än lovligt glömsk...

2008-02-21 @ 13:02:43
URL: http://abvl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0