Mormor Ingrid In Memorian

Tack Mormor !

Tack för fredagarna med fikabröd och Hannibal Heys & Kid Curry alias Smith and Jones.

Pepparkaksbaket till jul.

De oändligt fascinerande sagor och berättelser från verkliga livet som jag fått lyssna till.

För ditt sätt att gå barfota i Småland och plocka svampar med tårna eller hur du envisades varje morgon att tvätta dig i bäcken nedanför dammluckorna innan pappa vaknat.

Och hur du tog hand om min lillebror och vilken kompis du var till honom.

För att du lärde mig alla roliga kortspel och vikten av att läsa böcker.

Eller ditt tokiga sätt att lära ut hur man skulle gå (sätt i tårna först gå ej med hälarna).

Tack för alla roliga och lyckliga stunder vi hade tillsammans och att du fanns så länge i mitt liv !


Din Tommelilla lilla.



440454-13


Bilderna är från den 6/7 1994 !

Kommentarer
Postat av: jossi

Vad fint! snyft!

2008-02-08 @ 10:39:27
Postat av: Lina

Vilken fantastisk mormor! Så fint skrivit om henne...

2008-02-08 @ 18:22:49
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Nettan

Lilla tokiga Mormor Ingrid, det var kul att jag hann träffa henne. Tycker det var så starkt av dig att klara av att läsa det där i kyrkan.

Kram från svägerskan

2008-02-08 @ 22:59:00
URL: http://abvl.blogg.se
Postat av: Mamma

Rart av Dig att komma ihåg Mormors födelsedag.
Sött kort på lilla Linn och Mormor.

2008-02-09 @ 19:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0