Torsdag

Igår på lektionen gick det jättebra för Jeff & Rosse. Rosse var väldigt pigg och ambitös men Jeff klarade ut situationen galant. Det var mycket övningar med volter och cavaletti. Linn var sjuk så det blev ingen ridning för henne men Jeff tog en tur med Ture direkt efter skolan ändå. Linn är inne i en period med de nationella proven nu så idag har hon fått släpa sig iväg för att skriva uppsats i tre timmar ! Idag kommer Jane med Jeff hem från skolan och ska rida med honom. Kenta får ta en promenad med Britta så hon kommer ut lite oxå. Ska snart iväg och köpa "hästmat". Hippo Müsli bas käkar de nu, ska köpa vitlök till Britta med för hennes ink börjar komma tillbaka lite. Det enda som jag komma på att jag ändrat är att hon inte fått vitklöken sedan i december. Är värt ett försök. Täbys torsdagsgalopper börjar idag igen men jag nöjer mig nog med att titta på dem på TV idag, vädret lockar inte särskilt ! Todd har fått träna lite extra den här veckan (tennis) för de håller på att ändra ett av hans slag lite för att det ska ge ett mer ´"vinnande" slag i matcherna.  Torsdagar är dock hans träningsfria dag. Jag är så glad att vi böt klubb, de satsar verkligen på att hjälpa barnen på bästa sätt med deras träning. Och framför allt, Todd har kul igen med tennisen, och han har fått många nya kompisar. Vid påsktid är det inomhus SM i Göteborg som gäller.
Får se om svägerskan kommer över på en fika idag när barnen rider.

Nä, foderaffären väntar...

So long

Kommentarer
Postat av: Lina

Så kul att det gick bra för Jeff & Ross på ridlektionen! Jeff verkar vara en duktig kille!

2008-02-07 @ 17:54:40
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Nettan

Ja han var jätteduktig och Jane har tagit stora kliv både med ridning och självkänsla, det känns kul.
Tack för fikat, det var trevligt.
Du ska inte hälsa på i skolan idag med mig?

Kram sa svägerskan

2008-02-08 @ 06:51:42
URL: http://abvl.blogg.se
Postat av: Tessan

Till Nettan:

Sorry såg inlägget för sent för det.
Syns imorgon på galoppkursen.

2008-02-08 @ 09:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0