Derbyt

I natt klockan tre låg vi i våra härliga sängar igen efter vårt äventyr i Malmö. Fick en härlig sovmorgon till kl 10.30 det är nog första gången på evigheter jag sovit till så sent på förmiddagen. Sitter här vid datorn och har ännu inte ätit frukost fast det är lunchtid...

Ja, ja. Resan blev lyckad med en hedrande andra plats till Jeff och Lilla Ross Man, Linn var verkligen en superträckare, klarade av startmomentet med den äran. Och teamet Jeff♦Ross gick kanonbra. Tyvärr missade arrangören att filma A-loppet, hade ju varit så roligt för Jeff att se.

När allt var packat och Rosse hade fått varva ner och äta lite. Så började den långa resan hem. Vi var inbjudna att stanna till i Bodalund hos Lina som vi köpt Ross av. De bodde underbart i en liten småländsk idyll. Som jag sa till Lina, det t o m luktar småland... Tillbringade ju alla mina barndomssommrar i Aneboda, Lammhult. Underbara minnen...
Rosse fick gå ut i hagen tillsammans med sin "gamla" kompis Saga. Vi fick en härlig middag med glass som avslutning och en välbehövlig kopp kaffe till mig. Vi tittade på film från Rosses storhetstid som travare, när han vann Lilla Elitloppet år 2000 på Solvalla. Verkligen kul att få se Ross In action som sexåring. Ett stort TACK till Lina och Tommy.



Före loppet



Uppvärmning



I ledvolten



Mot startplatsen



Efter loppet



Silvermedaljörerna !


Kommentarer
Postat av: Lina

Tack även till er, Tessan! Kul att ni tyckte om vår lilla gård. Den är mitt paradis...



Det var så roligt att få er på kort, men efterlängtat besök! Och det bara lyser välmåga om Rosse. Blev så full i skratt när han kom springade till Linn. Han är verkligen er nu! Inte vill han stanna i Boda, inte!



Kram till er alla!

2008-06-23 @ 12:27:40
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Nettan

Grattis igen Jeff!



Skönt att allt gick bra. Kram Nettan

2008-06-23 @ 15:25:23
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Mormor

Ja som sagt STORT GRATTIS igen!

Kram Mormor

2008-06-23 @ 18:29:23
Postat av: Ester

där var jag ochså med på min b-ponny och vann!

föresten gartis till 2:a platsen:)!

ska du till falsterbo?

2008-06-30 @ 12:37:16
URL: http://.jagersro.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0