It´s a foggy day in London town...

Hej!

Idag är jag hemma, fixar lite med viktiga papper, disk och tvätt. Ska ta min andra kopp kaffe snart, jag är ju en sån där konstig människa som näst efter "riktig" latte gillar "fulkaffe" (snabbkaffe).

Ska försöka hinna baka något oxå innan alla barnen kommer med bussen vid halv tre.

Idag simmar Jeff med skolan, de har som krav i skolan
(årskurs 2) numera att man ska kunna simma ett visst antal meter.
Men Jeff har ju tagit simborgarmärket påde 2006 och 2007 så det är inget problem för honom.

Kommer ihåg när jag skulle lära mig simma på kära gamla Älvsjöbadet...
Skulle få följa med min kompis och granne till hennes landställe en vecka om jag klarade det, hårda krav på den tiden. Missade ialla fall den första uppvisnigen men envis som jag var gjorde jag om det och klarade det. Snacka om morot...

Det är en speciell lukt där som doftar sommar, ibland på vissa ställen utbrister jag och min syster "här luktar det Älvsjöbadet". Vi har kommit på att det växte popplar där, så varje gång man passerar en poppel med den lukten kommer alla de underbara barndomsminnena tillbaka. Snacka om att luktsinnet etsar sig fast i hjärnan.

Ialla fall när Cilia och jag åkte hem från KS i Huddinge förra torsdagen så åkte vi förbi det kära gamla Älvsjöbadet, vi passerade även höghuset i Hagsätra där vi tillbringade våra första år. Allt ser så litet ut och avstånden mellan olika plaser är kortare än vad man minns. Huset var ialla fall rejält uppsnofsat och renoverat. Man fick en speciell känsla när man åkte förbi där. Nostalgi kanske är ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0