Ny energi ?

I morse när jag släppt ut hästarna och satt vid datorn en stund, kom Caroline på besök. Hon är alltid så sprudlande glad och smittar av sig med sin enorma energiutstrålning.

Efter hon åkt fick jag fart i baken (eller var det kvasten). Stack och handlade i Arninge, det var ju typ inte bara jag utan halva jordens befolkning där.

När jag kommit hem och fodrat lunch åt hästarna samt packat upp varorna. Satte jag igång med Mammas goda Porterstek, det är första gången jag gör den, men det ska nog gå bra. Sedan hängde jag ut täcken för vädring samt håller på att bädda rent i vår säng.

Nu har jag precis tryckt i mig en "ubåt". När min kompis Drutten och jag blev hungriga i Prästgårdsstallet på 80-talet gjorde vi alltid sådana. Vi handlade baguette, ägg, majonäs, skalde räkor och grönsallad. Och stack oftast hem till henne för att fixa iordning. Idag hade jag allt utom räkorna, men det är gott det med.

Nä, nu måste jag kolla till steken.

Förresten, har Ni sett att jag fixat en Gästbok under "Länkar", skriv gärna nå´t där.

image126

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0