1:a advent



Vad kan vara bättre än att fira första advent i Globen, det är där man får sin första julstämning till skänks !

Halv ett i natt var vi hemma igen, trötta men lyckliga. Ross & Jeff är så duktiga och jag är så stolt över min underbara kille, en sådan modig liten ryttare.
 
Fem gånger var de inne i manegen igår och i den första familjematine´n där steeplen reds blev det riktigt körigt med tre klädbyten och omsadling av ponny. Jeff ville rida i sitt galoppjärn på steepletävlingen för han tycker han rider bäst med det (väljer ju det helst till vardags också) Ett galoppjärn är en läderklädd järngreja som är formbar efter lite "våld" så den passar just din häst manke sedan är det sadelgjord och stigbyglar, man sitter liksom barbacka med en vojlok mellan hästrygg och människorumpa. Trodde Rosse skulle vara superjobbig efter galoppen när han direkt med ett nummer emellan skulle in som tomte, men varför vara orolig? Han sköter sig ju som en KUNG. Tack för alla gratulationer det är verkligen kul att höra att så många som haft med
 Lilla Ross Man att göra under åren fick se honom och Jeff i TV.

Tittade ju förstås på inspelningen igår natt när jag kom hem och det är verkligen häftigt att se det på TV även om man haft förmånen att se det live. Man hinner ju inte se allt man har ju bara ögonen för sitt eget ekipage. Såg ju då vad Kevin "showade" med Jane, men jag förstår att hon blev ledsen det är ju som sagt inte så lätt för en nioåring att förstå att man är en publiksucce´ just då. Duktig var du Jane, och med lite perspektiv kan du skratta åt det. Lika gott som vi skrattar åt Linn som trillade av från busiga Forsa Petter de första racen i Globen de gjorde tillsammans, och de är ju förstås de loppet som är med i Globens 10-års jubeleums DVD !! Men då var det inte roligt. Eller när jag fastnade som träckare mellan två hästar i starten och låg och sprattlade i spånet medan hela Globen såg det för det var ju mig de visade på jumbotronen i taket...

Jeff blev intervjuad av SVT igår också både före och efter loppet (när jag hade som mest bråttom med att få på honom tomtekläderna) Det var en tjej som jobbar för Lilla Sportspegeln som gjorde intervjun men jag vet inte om det kanske var för TV-sändningen på trettondagen eller ett inslag i Lilla Sportspegeln (mamman med koll) men det ger sig väl.

Ja, ett äventyr för livet är det att få vara med om något sådant här. Idag är det ju bara en kvällsföreställning kvar med två uppvisningar i manegen, en Indian och en tomte, sedan är det SLUT...åtminstone för detta år. Petter och Rosse blir glada över att få ses ikväll igen och underbart blir det imorgon för Rosse som får gå ut i sin kära hage och börjar sin vintersemester !

Rosse har förresten fått ett fint nosludd till sin grimma, ljusblått med oranga bokstäver, gissa vad det står...
KUNGEN förstås !

Ha en trevlig första advent, det skall vi ha.
 Hälsar Tessan, Jeff, Linn och Lilla Ross Man.

Kommentarer
Postat av: Lina

Tessan, jag tror att vi är helt överrens om att både ni och jag drog en vinstlott när du upptäckte min "bloggannons" på Rosse! Men högsta vinsten drog helt klart Lilla Ross Man, som nu krönts till KUNG!



Tror du att du kan luska reda på i vilken TV´sändning intervjun med Jeff kommer att visas? Vill ju inte missa den! Gissar att även fler Rosse-fans är intresserade!

2008-11-30 @ 09:45:21
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Mormor

Grattis Jeff, ni är så fina tillsammans du och Rosse. Till vår häpnad fick morfar och jag se dig på storbilds skärm bli intervjuvad före loppet. Du var jättesöt (om jag får säga så) och svarade tydligt på frågorna.

KRAM,KRAM.

2008-11-30 @ 12:05:00
Postat av: Felicia

2008-11-30 @ 12:30:08
Postat av: Felicia

oj, de förra inlägget blev fel .



de jag skulle säga var GRATTIS JEFF OCH ROSSE :D

och sen undrar jag så om man kan se loppet nånstans på internet då jag var så dum och var ute med kompisar när de visades på tv :O :P dumma mig.



hoppas de är bra med er.

jag och mamma kmr ikväll och kollar :)

2008-11-30 @ 12:31:44
URL: http://fiiaaan.blogg.se/
Postat av: Nettan

Ja, det var ju så duktiga, Jeff och Rosse och Jane och Kevin, deras duktiga galopptränarkompisar och alla andra som var med. Kul att ha fått uppleva det, tycker nog både Jane och vi. Men i ärlighetens namn ärjag helt slut efter bara en dag där... Ni måste ju vara helt urlakade, även om jag förstår hur roligt det är!



Kram SIL!



Vi ses i morgon, jag plockar upp dig typ 8.15, men kör du inne i stan så uppskattas det mycket:-)

2008-11-30 @ 14:07:46
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Lina

Trötta idag? Gissar att både du och Jeff är mycket, mycket trötta nu när den här intensiva helgen är över...



Håller tummarna för att Kenta lyckades fånga några fina bilder som ni vill dela med er av!



Stor kram till Jeff & Rosse som är så duktiga tillsammans! De har verkligen vuxit samman till ett!

2008-12-01 @ 11:55:41
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0