Gustav Adolfsdagen

Kallt men sol idag. Har nu fina vinterdäck "runt om". Var ute på ängen en sväng med hundarna. Det var så vackert, tinade små vattendroppar på grässtråna där solen lyste och alldeles frostvitt där solen ej kommit åt med sina strålar. 

Ringde min "gamla"  väninna som fyller 40 år idag. Hon var på väg till Riga med hela "tjocka" släkten så vi bestämde att pratas vid när hon kommit hem igen. Man har liksom  svårt att tänka sig "Drutten" som kärring... Ååå, vad mycket kul vi hade på det glada åttio-talet. Hon var sugen  på att komma hit så vi kunde åka och hälsa på en av hennes connemarauppfödningar som bor i Vallentuna. Vår lilla Mindy har ju fått sitt namn efter hennes "ursto", Little Mindy.

Annars har jag bara "hängt" hemmavid idag. Jeff skall iväg på fotboll halv fem och då skall man lämna in korvbeställningar och köpa bingolotto kalendrar... Sånt där är det värsta med fotbollsklubbar !
Kenta skall hämta Todd så de hinner kolla på jacka innan tennisträningen börjar. Tack till Farmor & Farfar för det.

När jag jobbade på bankkontor för en evighet sedan köpte man alltid Gustav Adolf bakelser den här dagen. Man hittade ju alltid på en ursäkt för att få sig en rejäl fika på den tiden... Vill minnas att de såg ut ungefär så här :



Men nu för tiden ser de ut ungefär så här:



Kanske blandar jag ihop det med Napoleon bakelsen...


Kommentarer
Postat av: Nettan

Mmmm vad bakelsesugen man blev nu...



Kram SIL

2008-11-06 @ 14:34:16
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Nettan

Fika kan du absolut få, ska till apoteket nu när de öppnar kl 10, men jag är nog tillbaka före 11.

Kram SIL

2008-11-07 @ 09:08:45
URL: http://abvl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0