Tisdag 25/11

Nästan en halvmeter snö här. Rosse är nu klippt inför Globen, allt utom ben och ansikte. Tyckte nog det var skönt för han och Petter sprang omkring som galningar och lekte efteråt. Klockan två hämtar jag och Rosse Jeff i skolan för vidare färd in mot den stora staden. Vi plockar upp Linn och en showshettis till på vägen. Måste berömma min bil igen, inga problem med att koppla på släp och köra loss det från parkeringen samt köra upp i vår backe och parkera. Hade jag haft volvon hade jag slitit mitt hår... Fast ByggareBob hade ju skottat fram det förstås. Todd är hemma för han är sjuk idag, hoppas han kryar på sig snart och inte smittar ner oss övriga. Endast en buss gick i Vallentuna idag på förmiddagen så det blev till att skjutsa både Jeff och Linn till skolan. Det är likadant (hur skriver man det egentligen..) varje år, Vägverket står som handfallna när snön kommer, precis som om det är en nyhet att det kan snöa så här års i Stockholmstrakten.




Kommentarer
Postat av: Nettan

Och hemresan med bussen var ett skämt! Jane ringde då var de kvar i skolan för bussen hade fel nr på sig och sen när den åkte iväg ändrade den, så det stod massa ungar kvar på hållplatsen...



Kram SIL

2008-11-25 @ 21:21:43
URL: http://abvl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0