Borta bra...

... men hemma bäst !

Båtresan gick bra, jag hade mycket sällskap av Smärtans Hus av Jo Nesbo.

När vi checkat in och boat in oss i hytten käkade vi våra pastasallader sedan tog vi en vända till shoppingen. Där köpte vi varsin läsk och lite godis. Jag la mig i hytten och läste och slumrade en stund för E.M.D skulle ju inte uppträda förrän 00.00 -00.45... och när man är så här gammal som jag och gick upp i ottan klarar man inte det annars. Spelningen var bra och jag blev positivt överraskad, de var väldigt proffsiga, så jag börjar nu förstå och kan sätta mig in i Linns hänförelse. Jag tyckte dock att Erik och Mattias var bäst på att sjunga även om jag förstår att de flesta tonårshjärtan slår för Danny, ser ju ut som en riktig svärmorsdröm...

När spelningen var över och vi luftat oss på däck drog jag mig tillbaka till hytten, Linn skulle kolla vad "grabbarna" gjorde och var med några kompisar. Hon fick komma och stämma av med mig då och då. Och slutligen vid halv tre kom hon in i hytten för att stanna och den "övervakande" mamman kunde somna för gott denna natt.

Segt att vakna och segare för Linn men straxt efter nio var vi äntligen klara och gick till frukostbuffén som serverades fram till tio. Där laddade vi med stadig frukost så vi skulle klara oss under dagen. Jag slappade i hytten och läste ett tag till, var och köpte lite godis till sönerna och hittade en toppen plats i solen längst fram i fören som var inglasad på sidorna. Där tittade jag på den underbara skärgården, tog några bilder och läste lite till. Linn var på signering med E.M.D och kollade på någon karaoke final. När jag packat och tömt i hytten gick jag och satte mig i konferensavdelningen där man kunde köpa kaffe relativt billigt och sitta i sköna stolar. Linn kom dit med alla grejor och där stannade vi tills den värsta avstigningshysterin lagt sig. Sedan knallade vi av och Kenta kom precis lagom så vi kunde slänga in oss i bilen för hemfärd direkt.

Tack Linn, det var en upplevelse för den gamla morsan !

Jeff har varit underbar och tagit hand om hästar och hundar och allt med deras mattider, utsläpp, insläpp och foderförberedelser. Min lilla stora duktiga kille !

Kommentarer
Postat av: Nettan

Härligt att höra att ni hade det bra. Kom på nu att det skulle varit kul att hänga med, så kunde du och jag suttit i baren och smuttat på drinkar;-)



Ja, visst är guldhamstrar söta, men det betyder inte att jag vill ha någon. Tjejen kan ju inte ens hålla ordning på sitt rum, hur ska hon kunna hålla rent i buren, det skulle bara bli jag som skulle få göra det. Och glömmer hon att stänga så är det ju godbajs Pelle (hamstern). Knasig katt och knasig hund får räcka:-)



Kram SIL

2008-10-19 @ 21:38:50
URL: http://abvl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0