Måndag 6/10

Vaknade vid 6.30 med huvudvärk, igen. Tror jag gnisslar tänderna eller något jättehårt när jag sover, men Kenta hör inget säger han. Nu har den lugnat ner sig. Tog med mig Kenta ut i stallet för att göra något annat och glömma huvudet för en stund, vi gjorde "stormock" och hämtade ny torv, så ikväll är det så fint och härligt i stallet hos pållarna.

Igår spöregnade det  ju hela dagen, men Jeff gav sig ut på en runda med Rosse ialla fall. De kom hem dyblöta, utom under Rosses ländtäcke förstås. Jeff får ha sina nyongula saker nu, för jag ser jägare här titt som tätt, jacka, huva på hjälmen samt ländtäcke, allt med reflexer och lysande gul färg. Undra om älgjakten börjat eller det är rådjur dom är ute efter...

Moa och Mindy var med mig och elmoppen en vända runt sommarhagen för att checka staketet och laga det på sina ställen igår förmiddag. Petter & Rosse skall nu få gå i hela stora hagen på dagarna i oktober. Sedan är det tråkiga gamla vinterhagen som gäller till nästa sommar. Vi tre kom hem dyblöta men lilla Mindy har ju sådan bra päls,  man bara torkar henne med en handduk så är hon nästan helt torr. Mindy blev ju hela tolv veckor igår, tänk att vi haft henne fyra veckor redan..

Har fixat med tvätt, gjort en soppa med morötter och röda linser samt att en sats grahamsbullar står på jäsning. Skall ta en dans med dammsugaren också. Sedan skall jag hämta Jeff i skolan så han hinner hem och äta mellis innan tennisen kl tre. Sedan är det ju så vackert väder så vi får se om jag tar en tur med Rosse och vagnen.



En underbar bild tycker jag på de fem Åkessonska syskonen !

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du är duktig du med ditt bakande och fixande. Dansade själv med dammsugaren igår för dammråttorna7hundhårstussarna var på krigsstigen.



Vi ses kanske vid tennishallen när jag hämtar Timpa.



Kram ZombieSILen

2008-10-06 @ 13:45:16
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja det är verkligen en härlig bild på alla barnen.

Kram

2008-10-07 @ 08:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0