Vintertid

Ni har väl inte glömt ställa om klockorna ?

Det var trevligt att kolla på hoppningen, Jeff hängde med mig. Hittade man och svans spray samt guld/silver glitter till bra pris i hästshoppen på Hägerneholm, behöver ju lite sån´t till Globen. När vi kom hem böt Jeff om och tog en ridtur medan jag fixade lite i stallet och började laga middagen. Det blev ungsgrillad kyckling, sallad, pommes och bernaissås. Till efterrätt gjorde jag mig till och testade friterade bananer med hemgjord apelsinsås samt grädde eller glass till (eller båda). Det blev jättegott, men det var nog sista gången på länge som jag provar något sådant djärvt nytt...Barnen rynkade på näsan först men tyckte sedan det var ok, Kenta ville inte ens smaka men han gillar ju inte bananer i matlagningen, så det borde jag förstått. Jag tyckte det var gott och festligt ialla fall.

Var ute "tidigt" idag då pga av vintertiden. Fodrade och stack ut och fixade med hagen. Stängde av den till bara vinterdelen, sorry hästarna. Men var sak har sin tid... Hundarna var med mig, det uppskattades med morgon aktivitet. T om Moa gick in i hagen, hon har en väldig respekt för trådar och hagar med hästar i. Men hästarna var ju inne och både matte och Mindy försvann in i hagen så då sprang hon glatt med.

Idag är det ju ponnygalopp på schemat och sedan ikväll skall Todd spela sina första match i Drosbakken Cup i Åkersbergahallen kl 19.00 (PS 15). Ska hämta upp Janes skötponny Kevin som hon ska tävla idag på Täby Galopp vid 11.30. Kevin var just den ponnyn som Rosse trivdes bäst med i somras så det passar ju bra. Tror att Mindy skall få hänga med och miljö/koppelträna på Täby.

Ha en skön söndag !


Kommentarer
Postat av: Lina

Lycka till idag!

2008-10-26 @ 09:42:59
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Lina

Grattis till klubbmästartiteln! Hoppas på att få läsa en liten rapport senare i kväll! Gratta Jeff!

2008-10-26 @ 17:36:00
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0