Fredag 12/9

Packade ner valp i väska, monterade hink och krycka på min elmoppe, sedan bar det av till svampskogen. Att sitta i väska var inget vidare, bättre innanför mattes fleecetröja, man ser så bra då ! Moppen parkerades en bit in i skogen, sedan började "jakten" till fots. Behövde inte gå särskilt långt för att hitta de första trattisarna. Ett par tre stycken "vanliga" kantareller blev det bara. Det är jobbigt för en liten valp med blåbärsris, speciellt om man försöker hålla jämna steg med Moa.



Ganska snart upptäckte Mindy att matte haltade fram i ett mer behagligt tempo. Dock fick plockandet upphöra ganska snart, då Mindy blev trött (eller kanske det var matte), vi gick ju bara lite runt i cirklar på ett av mina svampställen, men ändå. En nöjd valp stoppades innanför tröjan sedan svischade vi hem med moppen. Hon orkade inte äta sin lunch innan hon somnade... Efter jag rensat svampen, vaknade hon till och var hungrig och nu ligger hon och snusar igen.
Det blev dock lite svamp till fläskfilé grytan.






Kommentarer
Postat av: Lina

Gott! Själv har jag ett kilo gula kantareller att göra något fredagsgott av!

Visst är livet med valp helt underbart!!!!

2008-09-12 @ 16:39:41
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Nettan

Mums! Ska nog ut och spana lite om det blir tid över någon dag i helgen... Nu ska jag ta mig ett glas vin och mysa framför brasan!



Kram Trött-SILen

2008-09-12 @ 21:00:40
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Lina

Önskar team JR lycka till i morgon! Kungen och hans riddare är bäst!

2008-09-12 @ 21:34:04
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0