Hemma igen !

Resan gick bra, hade laddat med CD-bok, Sagan om Ringen, samt en massa knapriga saker att tugga på, druvsocker och energidryck. Så jag kände mig pigg och hade inga somningstendenser alls denna gång. Men det är drygt att köra 130 mil på en helg ensam utan avbytare.

Tävlingen gick ännu bättre, Rosse & Jeff blev 4:a, en jättebra placering tycker vi. Rosse var taggad och Jeff var nöjd och tyckte uppladdningen vi haft i veckan gav bra resultat. Som han sa på uppvärmningen:
- Han är jättepigg, jag behöver bara lätta på tygeln lite så börjar han galoppera !
Ross är en fantastisk ponny och dom kommer så bra överens. På hemvägen sa Jeff efter att ha varit tyst och funderat ett tag:
-Jag tycker Rosse borde ha en mobiltelefon, så jag kan prata med honom där bak i transporten...

Någon bild kommer snart, men min fotodator strular med det trådlösa nätverkskortet, så nu sitter jag vid "Linns" bärbara och skriver. Samt att fotona denna gång blev rätt dåliga, hade ju bara den lilla "gamla" digitalkameran med mig.

Nu är ordningen återställd, båda ponnyerna går i hagen, (de blev så glada att ses igen), bilen och transporten är nytvättade, det fastnar ju en massa äckliga flygfän när man åker så långt. Tvättmaskinen är i full gång. Och allt är uppackat och tillbaka hängt/lagt på sina ordinarie platser.

Det var så varmt och skönt i Skåne drygt 20 grader, även på kvällen, man kunde gå i kortärmat hela tiden och när tävlingen var svettades man i sina långbyxor. Nästan som lite sydeuropeisk klimat där. Man tjänar lite mer sommar och värme om man bor där. När vi kom hem till Brottby igen, blev man varse de kyliga kvällarna och nätterna. Brrr.

Kl 13.35, nu funkar min vanliga dator så här kommer några bilder...



Utvägt



Team JR



Backstage ...



Prisutdelning


Kommentarer
Postat av: Nettan

Välkomna hem! Skönt att allt gick bra! Och grattis till Jeff och Rosse.



Kram SIL

2008-09-01 @ 13:02:12
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Tessan svarar Nettan

Tack, känner mig lite mör idag. Skall nog försöka ta en siesta...



Kram till dig med !

2008-09-01 @ 13:09:16
Postat av: Mamma

Skönt höra att allt gick bra. Gulliga Jeff som ville prata med Rosse där bak. Och så duktiga de var team JR.

Kram

2008-09-01 @ 17:21:16
Postat av: Lina

Blir så glad!

2008-09-01 @ 20:57:17
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Jerker Klang

Stort grattis till Jeff och Rosse. Så kul att allting har blivit så bra för kungen bland shettisar, Lilla Ross Man!!

2008-09-01 @ 21:32:21
URL: http://www.bjorkhult.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0