Slut på vecka 38...

Go´kväll!

Ja, dagen började med att jag skjutsade Linn till Brottby för hon skulle till Centrum för att träffa E.M.D. Sedan stack Jeff och jag med hundar ut i skogen, snacka att det är bra att ha två par ögon närmare marken... Jeff hittade nog årets största sommarkantareller samt en massa trattisar, tycker jag brukar ha lätt för att hitta svamp, men jag hade jämt sjå med att hänga med, för naturligtvis blev det Körlinges högsta bergsknalle vi skulle upp på ! Sedan hem för att se om Kenta och Todd hade vaknat och ta en kopp kaffe.

När jag tänker efter så röjde jag i köket, diskade, fixade tvätt, kokade ägg och tog en kopp tea och fodrade hästarna innan jag skjutsade Linn.




Botkyrka Bussen den går runt runt runt ....

Todd, Jeff och jag åkte till Biltema för att köpa en moppehjälm till Todd. Sedan blev det donken i Herons City där Jeff fick chickenburger till lunch, Todd hade ätit en väldigt sen frukost... Kollade lite på Team Sportia för Todd ville kolla på handskar. Men det blev ett stopp på Jula i Arninge på vägen hem där han hittade ett par (för att ha när han skall åka moppe).

När vi kom hem blev det lite korsord och fika innan Jeff skulle ut på sin ridtur. Medan han red rensade jag svampen och förberedde middagen, kyckling, ris och curry sås med smörstekta  kantareller till,  väldigt gott !
-MatTina, släng dig i väggen, säger Kenta.


Under tiden sprang Kenta till Issjön ca en mil, för han tränar inför nästa lopp 12:e oktober, Hässelbyloppet 10 kilometer, då han har som mål ca 44 minuter någonting.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Åhhh jag ska ta med Jeff ut i skogen hör jag. Trattisar är gott, men gula kantareller... det är ju bara såååå gott!



) blir bra, kom på att det är ju jag som kör barn så jag är påklädd tidigt;-)



Kram SIL

2008-09-21 @ 21:26:24
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Mamma

Lyckliga ni som har svampmarker nära hemomkring.

Kram Kram.

2008-09-22 @ 10:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0