2009-04-12

Underbart väder även idag!

Har fixat massor på tomten både igår och idag. Så idag fick Hagbytippen lite påfyllning med Åkessons skräp. Har hängt tvätten ute på tork, det är så härligt och luktar så gott. Linn har varit så duktig och hjälpsam, hon borde kunna kalla sig städproffessor snart. Mindy är under uppsikt hela tiden så här i höglöpet, sitter fast i tolklinan eller går koppelpromenader med oss. Ibland får hon vara inne en stund men det är inte så poppis, men hon behöver ju sova också...

Rosse är så glad när han får vara ute i solen utan täcke. Lite mer jobb för husse blir det ju förstås.. Men det är ju så underbart att rulla sig utan täcke. Idag hjälpte jag Jeff och Jane med lite hoppträning på volten, har blivit lite ringrostig att hålla ridlektioner men när man hållit på ett tag kommer kunskaperna (de få man har) upp till ytan. Staffan och Nettan agerade hinderpersonal vilket jag är tacksam för. Kusinerna var så duktiga, fast Jeff åkte av två gånger då det blev lite missförstånd mellan honom och Kungen åt vilket håll de skulle... Nu har Jeff ramlat av 101 gånger !

Kenta städade och fixade uterummet igår (fattar inte hur han hinner med allt) så där har jag tillbringat en del tid idag, det är mitt allra bästa rum och det är alltid lika härligt varje år när man får/kan börja vara där. Findus, Solis och Basse är nöjda, de tycker också det är gosigt och nice där. Förresten plockade jag fem fästingar från Solis idag...

Todd förlorade sin match igår efter en tresetare men blir kvar i Göteborg för imorgon kväll väntar den första dubbelmatchen.

Varje kväll denna helg har de visat Star Wars filmerna i ordning på TV400, ikväll kl 20.00 kommer den näst sista. Jeff och Linn har följt dem och även jag (mellan tupplurarna). Man blir ju trött av att vara ute i solen hela dagarna.

Hade tänkt grilla till middag men hittade ingen tändvätska, så det blev fläsfiléwok med ris istället och det är ju himla gott det med.

Godkväll !


Kommentarer
Postat av: Nettan

Tack för hjälpen idag. Jane tyckte det var jättekul. Fick lite färg i nyllet såg jag:-)



Kram Tomaten

2009-04-12 @ 19:36:07
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Lina

GRATTIS till JEFF!



Över hundra ofrivilliga avsittningar...då kan han titulerad sig erfaren ryttare som numera KAN rida! Hihi...för är det inte så man brukar säga: inte förrän du åkt av hundra gånger kan du rida!



Jag minns nedräkningen han visade mig när jag lämnade Rosse. Det var ganska många streck redan då. Det måste innebära att det inte är Rosse som står för merparten utan att de två faktiskt haft ganska mycket "närkontakt" under ridturerna??



Ha en skön sista dag på denna underbara påskhelg!

2009-04-13 @ 08:01:38
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0