2009-04-22

Hej och hå...

Har haft lite dålig skrivinspiration de senaste dagarna. Är ledig från jobbet idag pga arbetsbrist denna vecka..

Igår eftermiddag skulle jag köra Rosse på travbanan hade jag tänkt, men efter två varv fick jag köra av banan, han var så pigg och stark, den lilla lilla hästen... hade nog mycket att göra med att en häst ridtränades på banan samtidigt, vaddå tävlingsinstinkt ? Det blev en tur till Körlinge och ett varv på "hundängen" istället. Idag är det ridlektion på ridskolan som gäller.

Var med Mindy på hundkurs i måndags och hade inkallningsövningar, det gick strålande så länge långlinan var på, hon är ju inte dum den lilla tjejen, så när jag skulle testa utan struntade hon i mig fullständigt och hittade flera intressanta ställen som bara måste nosas på... Tycker ändå hon blivit lite mognare nu när hon löpt eller också är det för att hon varit kopplad så mycket och inte kan vara den självständiga lilla dam som hon annars är... Alla tikar på kursen hade börjat löpa men den lilla Norwichhanen fattade nada.

Todd tränar på på Haga mellan 17 & 20 på kvällarna, först kör de tennis och efteråt har de den värsta fysträning som Todd någonsin upplevt.. Stackarn, men han får ju bra kondis och styrka till utesäsongen.

Utanför fönstret är det mulet och trist, lågtrycket hänger som en skugga i min skalle, det är konstigt men jag har alltid blivit påverkad av lågtrycken, inte med migrän men jag får liksom ett lågtryck i skallen med..

Hoppas innerligt på värmen och solen de lovat till helgen. Då skall vi ställa fram studsmattan.


Bilden är från den 24/4-08

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja du lågtryck i planeten hade jag redan igår. Idag med men inte lika illa som igår kväll. Glöm inte långkalsonger ikväll, tror det kan bli kallt att stå o glo. Ska försöka hinna fixa en termos te till oss fryslortar.



Kram

2009-04-22 @ 12:55:51
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja, nu vill vi ha lite VÄRME igen. Själv är jag förkyld och låg idag. kram

2009-04-22 @ 13:14:21
URL: http://www.kennelceciklas.se
Postat av: Lina

Skrattar! Rosse i ett nötskal...alltid tävla! Han är en pigg herre, som inte verkar ha några som helst planer på att bli gammal och slö!

2009-04-22 @ 17:53:23
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Myran & Matte

Det är jobbigt att vänta på värmen. Det är så mycket man vill göra och så fryser man bara, klapper, klapper...

Fast det måste ha blivit varmt när du tränade Rosse!

2009-04-23 @ 08:24:05
URL: http://www.myrancardigan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0