April, camping & bio

SOL och flera plusgrader.

Känns som bloggningen varit lite dålig under veckan. Inget aprilskämt blev det här i bloggen heller... 

Jeff red lektion både tisdag och onsdag. I tisdagskväll var det galopplektion och Rosse var hur pigg som helst. Straxt före 20.00 begav sig ekipaget hem och då var det fortfarande hjälpligt ljust ! På onsdags eftermiddagen var det lite hoppning och markarbete, en sista finputs innan lördagens tävling. Igår var det vilodag för Kungen och Jeff lekte med en kompis samt tränade fotboll.

Jag handlade igår, mat till helgen och ett tag framöver hoppas jag. Tvättade Jeffs ridkläder som han skall ha på lördag. Tog två härliga promenader med hundarna i bara fleecetröja, vi kollade som vanligt in aktiviteten i "vår" myrstack, den var livlig nu skall jag säga. Började ta hem trasiga staketstolpar från sommarhagen efter vår "hårda" vinter. Smörjde och fixade med sadel och träns. Städade hundlortar från gräsmattan. Sedan på kvällen gick jag och Linn på bio, vi såg Marley and Me, har ju läst boken men man grinar ju hjälplöst ändå...

Ja just det, jag campar numera på madrass i sovrummet då vår säng har "gett" upp. Jeff tyckte det såg så mysigt ut så han har campat tillsammans med mig i  två nätter, Kenta har intagit soffan på övervåningen. Vi har inte riktigt kommit överens om hur vi ska ha det med säng ännu så det blir väl antagligen golvet en tid framöver...

Västen jag köpte fick jag lämna tillbaka då den slog i bakvalvet när Jeff red, tog istället ett par långa skosnören och snörade om hans nuvarande Rasesafe lite lösare. När han kom i sin gamla invanda väst igen såg det ut som han "kommit hem".

Nu skall jag kolla till Portersteken som står och puttrar på spisen till kvällens middag!

Ha det

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Marie

Jösses, porterstek... jag håller med Kenta, det är plågsamt mycket mat i din blogg. Jag måste alltid gå och ta en macka när jag läst den...

Golvet är väl en ypperlig säng, stor och bred och lagom hård... behöver man egentligen säng?

Ja, smörja och putsa behöver göras i vår sadelkammare oxå. Både Jumona och Isak har fått varsitt nytt träns så vi har ett för körningen och ett för ridningen. Nu är det vår, jag hittade tussilago idag. ha en härlig helg. kram

2009-04-03 @ 14:04:34
URL: http://www.kennelceciklas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0