Söndagen den 5/4

Blev en lugn dag med en slö morgon. Inget vidare väder här mulet och lågtryck hela dagen, fast hyfsat varmt. Tog med mig alla barn till Skopunkten för att se om det gick att hitta något som föll i smaken. Jeff hittade ialla fall ett par bra gympadojor och ett par foppatofflor till sommaren. Linn och Todd rynkade mest på näsan, men Todd slog till på ett par likadana skor som han redan har fast de här är ju hela då... Linn stod över.

Vidare till Jysk där jag köpte ett frottéskydd till vår nya säng, samt underlakan med resår, så smidigt, och var sitt nytt satinpåslakan med matchande kuddvar till Kenta och mig, på rea naturligtvis. Så nu när jag tvättat allt skall vi inviga det till måndagskvällen.

Willys nästa, där det köptes mjölk, bregott, bröd mm. Hittade även en bok till pappa där som en liten present eftersom vi skulle på middag dit senare på kvällen för att fira hans födelsedag lite i efterskott. Barnen hade gratiskuponger på McDonalds så de fick lunch därifrån.



På eftermiddagen gick Jeff och jag ut och vårfixade hans cykel, smörjde, tvättade, pumpade och justerade sadel och styrhöjden. Sedan stack han, jag och hundarna ut på en tur. Vi åkte bort till travbanan för att kolla in förödelsen efter skogsmaskinerna, sista skogsbiten innan 1000 metersrakbanan var det väldigt förstört så då vände vi och tog en promenad på en "vilande" åkeräng. Hittade massor av älgspillning så det var nog ett favorittillhåll för dem. Jeff och hundarna gick på upptäcktsfärd i ett skogsparti där. Sedan hemåt igen och Mindy kopplades innan vi kom ut till asfaltsvägen. På den sista biten hem kollade vi in de första tussilagona som vi sett i år.

Strax innan klockan 18 packades familjen in i bilen för söndagsmiddagen hos mina föräldrar. Syster och bror med familjer kom också dit. Trevlig umgänge och jättegod mat, rostbiff, potatisgratäng och en massa härliga grönsaker med småplock. Påskäggsletning för barnen och god efterrätt, fruktsallad, vaniljglass och kladdkaka. Jag tog endast en kopp te, duktiga jag.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0