T T T 25/4

Lördagseftermiddagen blev hektisk och lååång...
De tre T´na står för tävling, trasig bil och trötta...


Det blev en fin femteplats för Team JR denna tävlingsdag ! Kungen utsmyckad i teamets färger så här efter påsk.

Börjar från början då:

Två åkte vi hemifrån efter en timmes puts och fix med Rosse. Hämtade upp Kevin vid ridskolan, det lät lite konstig om bilen vid höger fram på motorvägen, kollade lite under bilen när vi kom fram men jag kunde inte se något avvikande. Utvägda och klara blev det picnic på gräsplätten invid transporten. Frukt, yougurt och en Fyriskaka som jag bakat för tillfället. Farfar kom för att titta på Jeff och han kom precis lagom till kakan.

Vid kvart i fyra tränsades ponnyerna och lastades ut. De små jockeyna gick en promenad med sina hästar innan uppsadling. Janes lopp gick före Jeffs så Linn hjälpte henne med sadling (allihop förresten eftersom Kevin fått så korta gjordar) och framridning. Jeff och jag sadlade på Rosse varefter de skrittade iväg för uppvärming. Det var hela sju lopp denna tävlingsdag och mycket hästar och publik, vilket är roligt, ponnygaloppen behöver ju verkligen ett uppsving.

Jane fick en ok start efter att ponnyn klättra lite på Linn med framhovarna.. Kämpade sig sakta men säkert från de sista i fältet till segrare. Grattis Jane, verkligen bra ridet !


Janes första seger.

I Jeffs lopp var det väl ingen superstart, blev lite trångt på innerspåren (vi hade 2). Men Rosse och Jeff kom iväg hyfsat bra ändå. Ledde till en början men fick denna dag se sig besegrad när det närmade sig måluppgörelsen. Både och jockey och ponny kämpade tappert till slutet men de andra var helt enkelt bättre denna dag.


Efter målgång i väntan på prisutdelning.

Genomgång i klubbstugan med fika, film och galoppdomstol efter tävlingarna. Blev kvar till sist då jag ville kolla på filmen ett par gånger extra. Täbys lopprepriser funkar ju tydligen inte ännu på hemsidan, dom har något teknsikt fel i studion.

När vi svängt på motorvägen smällde det till ordentligt i bilen och fanskapet blev tungstyrt och batterilampan började lysa. Svängde av vid nästa avfart och hittade ett bra ställe att stanna på med släp. Öppnade motorhuven och hittade då en rem som gått av, lite konstigt eftersom bilen varit inne på en storservice i januari, tror och hoppas att det var en fläktrem. Försökte få tag på Nettan som åkt i förväg till stallet, hon hade sin mobil i bilen så det dröjde en stund innan vi fick kontakt. Sedan kom hon med sin bil och vi kunde koppla om släpet så hästarna äntligen fick komma hem. Jag är glad att jag inte var på någon långresa utan endast en kvart med bil hemifrån. När hästarna var hemma och fodrade åkte Kenta och jag med Nettans gamla bil, som hon är snäll och lånar ut till mig så länge, för att bogsera hem min bil och hämta Linn som stannade kvar för att "vakta" bilen. Linn hade passat på att städa min bil medan hon väntade, gulliga unge. Det gick bra att bogsera hem och jag landade i badkaret klockan nio, trött, hungrig och smutsig. Duktiga Jeff fixade allt i stallet och promenerade hundarna och packade upp medan vi var iväg på bogseruppdraget. Tack !

När vi badat och ätit halv tio skulle Jeff, Linn och jag börja kolla på en film i min säng, tror jag såg tio minuter innan John Blund kom...

Sötisar !

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jaa du det var verkligen en händelserik dag! Tur att min bil är utrustad med dragkrok och att det finns mobiltelefoner! Klart du ska låna Tuten, den mår bara bra av att köras, bror din sa samma sak när jag sent om sider rapporterade till honom.



Jane lever på ruset om sin seger än, hon är så nöjd. Hon behöver mer tråd på väggen till framtida rosetter säger hon;-)



Kram StädSILen

2009-04-26 @ 15:18:07
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tråkigt att dagen som var så fin i början slutade å illa.

Gratulerar på namnsdagen!

Kram, kram.

2009-04-26 @ 19:50:27
Postat av: Carro

Grattis Jane till segern och till Jeff för den coolaste ponnyn!!!



Bilhelvete....inte kul...tur att det var härligt väder!



Ta det lugnt imorgon och vila upp dig!



KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

2009-04-26 @ 20:06:37
URL: http://crudis.blogg.se/crudisblogg
Postat av: Lina

Jeff & Ross, ni kommer igen! Och ni måste utan tvekan varit det tuffaste ekipaget! Ursnygga!

2009-04-27 @ 19:05:00
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0