Tisdag 28/4

En helt vanligt dag...

Vakna först 5, nej vi sover en timme till Mindy !
Upp strax efter 6
Släpper ut hundarna, Mindy på lina tills jag kommer ut.
Klär på mig
Tar med hundarna till stallet och fodrar samt lägger betfor i blöt.
Hämtar elmoppen och sticker ut på "vår" äng med dogsen.
Hemma igen vid 7, Findus ser snopen ut för hon missat promenaden
Ringer och väcker Linn, hon har sovmorgon, typiskt...
Tar med tidningen in
Kenta är uppe och har fått fart på grabbarna
Lägger hundmat i blöt
Sätter på tekokaren
Fixar te och min järntablett
Hjälper Jeff med varm choklad
Ger hundarna mat
Dricker te tillsammans med grabbarna som äter frukost
Todd berättar om viktiga saker han pluggat på till provet som är idag
Löser lite korsord och souduko
Stressar på Jeff som skall med skolbussen, Todd åker moppe idag
Barnen har kommit iväg och det blir alldeles tyst i huset
Sätter mig vid datorn en stund för att skicka bilder till en hemsida
Klockan ringer, dags att gå
Släpper ut hästarna och åker till jobbet
Det regnar när jag passerar Vallentuna, ringer Kenta, kan han ta på Rosse täcket om det börjar regna hemma ?
Landar på jobbet och får där en trevlig frukoststund
Jobbar till 12 då det är lunch i trädgården
Jobbar till halv tre då jag åker hem
Direkt när jag kommer hem tar jag med hundarna en sväng på ängen
Softar på altan och pratar med Kenta som jobbar
Får SMS på mobilen, bilen är klar !
Kenta och jag åker mot Åkersberga, vår vanliga väg är avstängd pga vägarbete, det blir till att ta en lång omväg
Kenta dumpar mig vid Toyota och åker vidare mot Byggmax
Pratar om bilen, betalar snällt och åker hem, omvägen förstås..
Ringer Linn på vägen hem, Jo hon är vid Örsta och kliver av vid Granby så jag plockar upp henne på vägen
Jeff står klar, fotbollsklädd, skjutsar honom till träningen
Landar hemma igen, tar ut hundarna, hämtar Rosse
Kratsar, borstar och selar Rosse
Kör iväg med Moa som följeslagare, det blir till Svista framåter
Fullblodshingståringarna gör följe i flock i sakta galopp längs staketet
Todd ringer och undrar var jag är, Jo jag hinner hem så jag kan skjutsa honom till Cypernmötet klockan 18
Kommer hem, Todd och Mindy sparkar fotboll
Fixar iordning Rosse, fixar foder och mockar
Tar in pållarna i stallet
Skjutsar Todd till Brottby, plockar upp Jeff som väntar där efter fotbollsträningen
Åker till Albyvägen och lämnar igen "Tuten"
Nettan skjutsar hem mig och Jeff
Sätter på tvättmaskinen och diskmaskinen
Lagar middag, det blir ris och resterna av gårdagens goda köttfärssås
Börjar dagens blogginlägg medans grytorna puttrar
Kenta och Todd kommer hem
Hela familjen äter middag
Bloggar nu klart

Ja, så kan det se ut.

Tack snälla Pip-Larssons för lånet av TUT !


Kommentarer
Postat av: Myran & matte

Hur många timmar har du på ett dygn???????

2009-04-29 @ 08:36:00
URL: http://www.myrancardigan.se
Postat av: Marie

Jag säger bara jösses, TESSAN, du är en fantastisk kvinna- jag hade gärna varit barn, hund, katt eller man åt dig utan problem.

2009-04-29 @ 10:55:01
URL: http://www.kennelceciklas.se
Postat av: Carro

Oh, my good!!! Full rulle med andra ord!!! Go Tessan, Go Tessan!!!



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, vi ses på lördag!

2009-04-29 @ 21:40:41
URL: http://crudis.blogg.se/crudisblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0