Valborg 30/4

Idag på förmiddagen har jag stängslat klart hästarna sommarhage. Den blir liten och lagom med lite träddungar och berghällar. Får se när vi kommer hem från hoppningen imorgon om de får testa en liten stund, Petter med munkorg, stackarn, men det är bättre det än att han skall bli sjuk igen. Bättre väder idag även om det blåser en del så är ju solen framme.

Igår efter handling och lunch fixade jag en stund med hagen. Hjälpte Jeff att fixa iordning Kungen till ridlektionen. Var ganska kallt igår och ingen sol. Men vi tappra förädrar trotsar alltid vädret för det är ju så kul att se på ridningen.

Mindy fick hänga med till ridskolan, första gången på länge nu. Släppte henne lös men hon var väldigt osäker på de andra hundarna där och hon tyckte det var bättre att skälla ut dem än att gå fram och hälsa.. Testade inkallning ett par gånger och det funkade. Men efter ett tag blev hon morsk och gick in i stallet själv för att kolla läget. Tyckte det var bäst att gå efter henne eftersom det är full aktivitet där på eftermiddagarna. Kopplade henne och när vi skulle gå ut genom andra dörren än den hon gått in igenom fick hon syn på ett konstigt djur:

Hjälp vad är det för nåt´ ? En svart vit skäckig sak med fyra ben som petar ut i lite vinkel, tycker faktiskt att den såg himla farlig ut, men matte sa att - det är inget farligt, jag trodde henne inte, till sist gick jag fram och nosade, lite, lite, matte skrattar och säger - det är ju bara en leksakshäst! Jag tycker ialla fall det såg ut som ett monster, så de´...



Vi törs nog inte tända någon Valborgsbrasa i år...
 Vi får hålla tillgodo med den här,
Kentas elding i poolgropen förra året.

Kommentarer
Postat av: Myran & Matte

Jag förstår dig Mindy, det måste vara jätteläskigt att vara i ett stall. Brukar du rulla dig i allt det där trevliga som kommer ur bakändan på hästen? Det är väldigt gott att ha som mellanmål också.

Hälsningar från

Myran

2009-05-01 @ 10:29:15
URL: http://www.myrancardigan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0