Måndag 21/12

- 10 grader och en halvmeter snö.

Igår var jag med Todd i Gottsunda, Uppsala på match, vi åkte i god tid, 13.30, då Vägverket tycks stå handfallna när det snöar!?! Resan gick bra, är så glad för min fyrhjulsdrivna bil ! Matchen gick ännu bättre, Todd vann 6-1, 6-2 och gjorde väldigt få missar, spelade jättebra. Vi var hemma igen vid sju. Ikväll bär det av igen för nästa match.

Idag var det tänkt att jag skulle skjutsa Jeff som ska handla julklappar, vi får se hur det blir med det för han är lite sjuk, feber och ont i huvudet.

Melwin var här igår hela eftermiddagen då Carro jobbade så Morfar Kenta hade leksällskap. Melwin älskar granens röda kulor !

Efter att ha inhandlat majsvälling, morotspuré samt gett kokat ris så verkar Mindy vara ok i magen igen, värsta bebisen kan man tro...

Igår hade vi medmänniskans dag, Kenta och jag, utan att veta om den andres gärning.

Jag hjälpte en liten flicka i Gottsunda som var jätteledsen för hennes mamma aldrig dök upp då hon "bara" skulle parkera bilen. Efter tusen tårar och tjugo minuter dök hon äntligen upp, då hade vi försökt ringa henne på mobilen, utan resultat, samt ringt hem till pappan som knappt kunde höra vad dottern sa genom alla tårar. Flickan var runt sex-sju år men var duktig och kunde telefonnumren utantill. Fick ett trevligt sms på kvällen med tack för hjälpen. Svensken är ett konstigt djur, det satt väldigt många vuxna där flickan var ledsen och fick panik men ingen låtsades om henne när jag sedan tog mig an henne tittade många i smyg på mig som om jag inte vore klok...

Kenta hjälpte en äldre herre i Täby Centrum som skulle gå hem till Storstugan men inte tordes pga halka. De två hade ett trevligt samtal när farbrorn hängde på Kentas arm till porten, som tog sin lilla tid. Hammarbyare såklart!


Moa, en äkta "Bajare"


Kommentarer
Postat av: Nettan

Två fantastiska julklappar fixade ni!



När passar det att jag kör över Timpa-limpa? Han vill gärna sova över om det funkar för er.



Kram till er och duktiga Todd!

2009-12-21 @ 11:32:40
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Myran & Matte

Verkligen trevligt att få läsa om era insatser samtidigt som man häpnar över den övriga (o)mänskligheten!



Skönt för dig Mindy att du är på bättringsvägen - klart att du vill bli ompysslad som en liten bebis, ha, ha

2009-12-21 @ 18:32:43
URL: http://www.myrancardigan.se
Postat av: Lina

Heder åt dig som tog dig tid med den lilla flickan. Förstår inte det svenska beteendet att det skall vara så svårt att sträcka ut en hjälpande hand...speciellt om personen är okänd.

2009-12-21 @ 19:07:41
Postat av: Mussematte & tidigare anställd i Vägverksvärlden

Fin insats för de svaga!



Skyll inte dåligt väglag på Vägverket - det är av Vägverket inhyrda (vinstdrivande) entreprenörer som sköter väghållningen. ;-)

2009-12-21 @ 19:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0