Onsdag 5/2

Minus två grader och det snöar lite lätt.

Åkte till Täbban igår för att köpa broddar på Stadium, de hade bara ett par kvar, small, så där drog jag en nitlott, har ju tänkt ha dem på stallskorna och de är nog allt annat än small ! Tröstade mig med ett nytt tangentbord på Clas Ohlson, jättehäftigt som man kan tända när det är mörkt så lyser det i en vacker blå färg.

Sedan träffade jag Linn utanför hennes skola en snabbis, skulle lämna henne en grej. Sedan vidare till Willys där det blev diverse matshopping, det slank ner ett par chokladbitar med i kundvagnen...Snabbt till skolan för att hämta barn och lämna ett par "gamla" kläder i UFF containern.

Väl hemma var jag ju tvungen att prova mitt nya tangentbord och jag är så nöjd med det, två års garanti var det också. Glömde bort tiden vid datorn en stund. Skiit, måste ju hinna laga middag innan Jeff´s ridning ! Vi hade ju bråttom till Farsta efter den. Fixade till kycklingwok, Tikka Masala, med basmatiris till.

Jeff hade uteritt idag så det var ingen idé att åka dit och titta, och tur var väl det då det var tajt med tiden. Rosse tyckte det var jättekul att rida ut med så många men att placeras sist var inte hans grej, så efter något busrus fick han som han ville och gick stolt först i ledet, t om före ridläraren på hennes stora halvblod. 

Kenta, Todd och jag stod startklara och väntade på att Jeff skulle komma hem eftersom Linn inte var hemma ännu ville vi inte åka förrän häst och ryttare var säkert hemma. Tio över sex kom vi äntligen iväg, fort till tennisklubben för att hämta Todds tennisutrustning, sedan en avstickare till Åkerbyvägen för att hämta jobb åt Kenta. Jag blev jättestressad, men det var lugnt på trafikfronten så vi kunde glida genom stan utan köbildningar eller dyl. Var framme tio över sju vid Gubbängens idrottsplats.

Matchen gick bra, Todd vann med 6-0, 6-2. Det var filt underlag, sådan´t där det fanns i idrottshallarna när jag var liten och spelade badminton, kommer ihåg att jag fick brännmärken när jag ramlade på det...
Nästa match spelas på fredag klockan 19.30.

Vill även säga Grattis till min granne som fyller 45 år idag !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Silen vid Nilen!

Hurru jag har Tessanabsinens! Fick ju inte gagga skit igår ju! Har visserligen Wicko här i morgon, men kanske du vill stanna förbi på en fika eller nåt? Har ett momskonto som inte ser ut att stämma, så kanske jag ber om hjälp med det om jag inte kommer på vad det är. Eller idag funkar också förresten.



Kram på sig!

2009-02-05 @ 08:52:12
Postat av: Nettan

Det var ju jag ju... namnet kom inte med ser jag, men det gissade du säkert ändå:-)

2009-02-05 @ 08:52:58
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Tessan

Ha ha, nu gjorde jag en "Carro", läste igenom min text och istället för matshopping läste jag "Mats hoppning"...

2009-02-05 @ 09:03:28
Postat av: Nettan

Haha du menar Dam-pungen? ;-)

Du kan komma när det passar, jag ska ingenstans. Lunch kan fixas vid behov;-) (inte för att jag vet vad det skulle vara, men i alla fall)

2009-02-05 @ 09:07:31
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej! Så kul med uteritt! Men jag kan se Rosse ladda längst bak. Att gå sist är nog inte hans grej. Kungar går väl alrig sist i ledet? Saga är likadan, vill alltid gå först och gärna med god marginal. De är så enormt lika.

2009-02-05 @ 09:30:40
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Linda

Mamma hälsar så mycket och tackar :D !

kram!

2009-02-05 @ 19:53:24
URL: http://lindahanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0