Söndag 8/2


Min första tanke går till min mormor som skulle haft födelsedag idag. Hon var den vuxna som stod mig närmast näst efter mina föräldrar när jag var barn.

Igår blev det som sagt en heldag med tennis. Todd vann semifinalen ganska enkelt med 6-2, 6-0. Vi var i valet och kvalet om vi skulle åka hem en sväng innan finalen men det skulle bli en massa tid i bilen då...
Farfar överaskade oss med att komma och titta så då blev det lunch med honom på resturang istället, tack Farfar jättetrevligt ! Todd och Farfar åt en härlig lasagne och Kenta och jag som är pizzomaner tog varsin sådan med oxfile och gorgonzola. Till Todds förtjusning hade dom en TV på med eftermiddagens fotbollsmatch, så det blev avkoppling för honom med mat och TV. Vi övriga tre hade underhållning utanför fönstret där en annan resturang var abbonnerad för ett bröllop. Åkte tillbaka till Farstahallen där jag kopplade av i en soffa med min bok och kaffe, man blir ju lite seg av vara borta så länge och under en lång stund inte ha något direkt att göra. De andra tittade förstås på tennismatcherna.

Finalen kom igång en halvtimme efter utsatt tid pga av förseningar. Todd spelade väldigt bra men det räckte inte denna gång så det blev förlust med 6-2, 6-1. Fick en fin pokal och en tuff Babolatkeps i andra pris. Nästa turnering börjar redan ikväll, MIK-open i Mälarhöjden, klockan 19.30.

Jeff var på sin galoppkurs och Rosse och han hade haft en kul stund lät det som. Tack till Linn & Nettan som fanns till hands på sina respektive "poster".






Kommentarer
Postat av: Nettan

Duktiga Todd! Och grattis mormor IAM!



Kram från en klen SIL

2009-02-08 @ 19:23:01
URL: http://abvl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0