Årets första körtur

Blev sugen på att köra, då det inte är så kallt idag. Rosse blev glad. Jag tog med Mindy för första gången, ibörjan gick det bra men när vi kom ner mot gården efter 1,5 km satte hon sig ner, sneglade lite misstänksamt mot hästarna som gick i hagarna, alldeles för nära vägen tyckte hon. Jag beslutade mig för att vända om hemåt. När vi kom till Mindys kära gamla äng körde vi ut där och tog den längsta svängen, en uppklippt traktorslinga som det nästan har blivit en ridstig på nu. Den vägen känner jag bra och vet vilka ställen det är tillräckligt jämt på för en trav. Mindy blev som en annan hund, det här var hennes melodi. Kände sig nog lite utlämnad, när jag satt där i vagnen på vägen och Moa var en halv kilometer före oss. Gjorde klart stallet för kvällen när jag släppt ut Ross i hagen sedan in och fixade lunch. Jeff fick springa ut och ta in Petter för Hovis ringde och sa att hon kommer om fem minuter, så nu är Petter verkad och fin runt om. Den snälla familjen väntade på mig med att äta lunchen tills jag kom in.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Låter mysigt.

Jag är också verkad;-) hos fotvården dock, inte av hovis. Låter som om du mår lite bättre.



Kram!

2009-01-22 @ 14:41:45
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Nettan

Bra! Hoppas bara att det inte slår till på Jane nu...

2009-01-22 @ 18:44:36
URL: http://abvl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0