Enköping

Tur och retur idag för att köpa High Fibre 65 % TS, är ett så bra stråfoder för gammelPetter och hans höstfång och inte skadar det för Rosse heller. De är så bra i magarna av det fodret. Lite dyrt men behändigt förpackat i 25 kg "påsar" vilket passar utmärkt när man "bara" har två shettisar. Gör ju inte slut på större hösilagebalar innan de hinner bli dåliga annars, och hö är ett så förkastligt foder tycker jag. Den snälla "Vaktmästaren" här hemma har hjälpt mig lasta av alla balarna och staplat det tjusigt i vår höbod.

Har sovit konsigt inatt för jag har sådan attans värk i ryggen. Inte bra för en redan halt och lytt...
Var slö när jag kom hem och kröp ner i sängen ovh kollade på någon romantisk tjafsfilm, men ibland är det också skönt. Senare idag är det fotbollsträning för Jeff.

Igår var det ju lektion och det riktigt sprudlade om Rosse, han tyckte det var så kul. Han ser ju Ridskolan som sitt andra hem sedan vistelsen där i somras med alla kamraterna. Stackar Jeff som jag byltat på så mycket kläder blev rejält varm när han skulle "dressyra" till Rosse som har en framåtanda utan dess like. Kenta kom också dit och tittade och gjorde sedan sällskap med Jeff & Ross hem genom skogen.

Hade tänkt försöka hinna handla idag, de säljer billig Fransyska på Willys, så vi kan äta mammas goda Porterstek i helgen. För imorgon skall jag följa Kenta, Bertil & Carin på en begravning, och då hinner eller orkar man inte mycket annat.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Haha, ja inte jobbar han ihjäl sig i alla fall... och ändå håller man med mat och husrum;-)

Låter inget bra det där med ryggen, du, hoppas det ger sig snart!Lycka till i morgon.

Kram på sig!

2009-01-29 @ 15:27:20
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Lina

Beundrar Jeff som klarar att hantera Rosses engeri!Det finns massor av "spring i benen" på den lille mannen. Han och min islänning Saga är så enormt lika. Undrar ibland om de färgat varandra, båda så energiska samtidigt som de har en enorm förmåga att koppla av och vara de tryggaste hästar man kan tänka sig, alltid med på allt som är kul!

2009-01-29 @ 15:27:29
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0