Lördag 3/1

Igår var det fortsatt kallt ute -13 och lite sol på morgonen, Jeff fick vänta en stund med ridningen fast han bestämt att rida på förmiddagen, men det var för kallt. Vid ett-tiden stack han och Rosse dock iväg då var det "bara" -9. Jag fixade stallet under tiden och var ute med hundarna. Moa lyckades hitta en del av ett gammalt älgben som hon envist skulle släpa hem, Mindy blev nog väldigt imponerad.. Sedan började kruxet med att lura av henne benet när vi var hemma för jag ville ju inte hon skulle bli dålig i magen. Lyckades lura in henne ett tag, då hade Mindy tagit över men hon orkade inte springa iväg med skanken så jag kunde förpassa det till soptunnan.

Jane kom över ett par timmar för att sköta om Petter-Gull lite, blir ju inte så mycket borstning av honom annars. När Staffan hämtade henne tog han med lite bildelar till peaugoten som Kenta plockat fram. Jag hjälpte Staffan att få hem bilen till hans garage i torsdagskväll, då kan den stå där i värmen och Staffan kan kolla lite på den när han får lust och tid. Snälla bror !
 
Jeff åkte hem till en kompis och sov över där. Det är så tomt och konstigt när lillkillen inte är hemma..
Linn och jag tittade på tredje och sista delen i Sagan om ringen triologin. Har varit lite anti de filmerna förut men det var betydligt enklare och mer spännande att följa med nu när jag läst böckerna, även om böckerna alltid brukar vara bättre.

Idag börjar KM i Näsbypark för Todds del, klockan 17.00 spelar han Herrsingel A. Han har ju varit lite förkyld så vi får se hur formen är. Här kan man läsa om lottning och resultat i tävlingen Näsbyparks TK.

Nu ska jag klä mig efter ett härligt morgonbad och sedan släppa ut de små kusarna. Inatt har det kommit ett litet lager pudersnö, det är så vackert ute !

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vet inte vad som händer med min blogg just nu, det spökar i den tror jag....

Tomt och konstigt är det här med, ensam med en hund och en katt, fast ganska skönt också, man kan göra som man vill, äta när man vill.



Kram SOLO-SIL

2009-01-03 @ 12:57:08
URL: http://abvl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0