Måndag 19/1



Nu har tonåringarna åkt till skolan, Jeff sover än, han var jättesjuk igår med hög feber och en äcklig hosta långt nerifrån. Han som nästan aldrig är sjuk. När jag skjutsade Todd till seriematchen (som klubben vann) igår stannade jag till på Apoteket vid hemfärden. Köpte upp ett lager som sjuklingen kunde tänkas behöva. Apoteket där jag handlar heter för övrigt Hästhoven, klingar så vackert i mina öron... Har varit och tittat till honom ett par gånger under natten men det verkar som febern gett med sig lite och jag har inte hört honom hosta något inatt. Han sov mest hela dagen igår men fick i sig lite makaroner ett par koppar honungstea, vindruvor och lite mackor under dagen.

Igår var det jakt med hund i våra marker så jag tog en kortare sväng med hundarna på ängen. Ååå jag gillar verkligen inte jakt, jag vet att man skall ha förståelse för "naturvården", men jag tycker fortfarande att alla vilda djur har lika rätt att vara här som vi. Tänk om älgarna eller något annat djur skulle bestämma att Nu är det för många männsikor på jorden, nu skall beståndet gallras ner !
Bland det häftigaste som finns är ju när man stöter på en älg eller ett par rådjur skuttar förbi en på stigen framför. Älgen detta mäktiga djur som bor i skogen alldeles utanför husknuten. Jag tycker det är lika magiskt varje gång jag ser en älg som bara står där helt plötsligt, jag stannar ofta bilen och bara tittar och njuter.. (om jag inte är på en motorväg förstås).

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hälsa lille Jeff och säg att han piggar på sig.

Synd om honom, inget kul att ha feber.

Kramar till er.

2009-01-19 @ 16:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0