Fredag 3/7

Idag har det åskat och regnat lte här fast det är fortfarande varmt.

Igår var det rekordvarmt här tror jag. Jeff lekte med Tim och de hade fotbollsträning på eftermiddagen. Linn och jag åkte till Arninge på en del ärenden, lyckades lägga ifrån mig bilnyckeln på Rusta och paniken var nära.. Linn och jag skenade runt i hela butiken och letade där jag varit, frågade personalen, höll koll på bilen så ingen skulle köra iväg med den, men sedan kom Linn på att jag satt mig på ett ställa för att tömma skon på något vasst och där hittade hon nyckeln, puhh, man får sådan äcklig ångestkänsla när det händer något sån´t där. Tur att det inte händer alltför ofta...

Igår var Musse jätte duktig, Jeff red till "Alice" (Alice, who the fuck is Alice...) och tillbaka, Linn och Kenta ledde på var sin sida, han satt t om nästan helt upprätt!
Dagen innan gick det sämre, Musse var lite uppspelt efter en promenad på ett nytt ställe så han bockade av Jeff två ggr, första gången gjorde Jeff en snygg landning på fötterna men andra gången slutade han nere i diket.. Det är tur att Jeff är en sån modig kille !

Jeff leker med en kompis idag och Linn har åkt och jobbat för det hade kommit in en massa beställningar. Hon skall ju vara ledig i början av nästa vecka för att åka till Blidö med ett par kompisar så det är ju bra att jobba undan innan. Får se om de skall gå på bio idag, Linn har lovat Jeff att följa med honom på Ice Age 3. Ikväll skall Jeff hoppträna lite med Rosse, en sista finslip innan söndagens tävling. Sedan väntar ju Musse på en ny tur...


Musse gnäggar efter Rosse..


...som får sig en avsvalkande tvätt


Jeff, testpiloten..
Jag är skeptisk, tänker Musse

Kommentarer
Postat av: Marie

Det är spännande att hålla på med unghästar och lite klurigt hur fort fram man ska gå och vilka krav man ska ställa. Det låter dock inte som att det kommer bli några större problem med Musse. Han är en jätteläcker häst och tränset är urhäftigt...

2009-07-05 @ 23:55:37
URL: http://www.kennelceciklas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0