Gräsänka

I morse åkte grabbarna till Västervik, där var det kanonväder då de kom fram.

Jag har varit effektiv i helgen, för att vara mig ialla fall. Igår frostades frysen av och jag klippte den lilla gräsplätten utanför altan och uterum. Todd fortsatte med den stora gräsmattan, det blev så fint. Linn städade skräp på tomten och krattade och körde bort alla högar som låg. Sedan var det tvätt, städ, disk och matlagning på schemat. På eftermiddagen red Jeff en runda på Musse som var lite taggad, Kenta och Linn bredvid förstås.

Idag på förmiddagen åkte Linn och jag till Arninge, jag investerade (149 kr) i en ny torkvinda, den tredje jag köper under de 20 år vi bott i huset, livslängden verkar ju vara en på tio år för oss. Sedan köptes material till en mörkläggningsgardin vid Linns sovloft. Jag har ju fått Carins symaskin och den är enkel och super för mig. Har lyckats ändra två hästtäcken med den också för bättre passform på Rosse. Gardinen blev bra och jag tror t o m att Linn är nöjd, inte ofta jag syr så man blir ju förvånad själv hur kreativ man kan vara ibland.

Jane har varit här och motionerat Rosse, hon skall sköta det den här tiden som Jeff är på semester. På lördag är det tänkt att Kungen och Jeff skall vara med på en hoppning i Norrtälje så det gäller ju att han hålls igång. Jane, Tim och Staffan har även hunnit med lite bad när Jane skulle hämtas hem.

Idag har jag lagat en pizza till Linn & mig som vi har festat på till lunch och även tänker knapra på till kvällen. Nyss promenerade Linn med Musse till travstallet, där är det spännande med mycket hästar och alltid liv och rörelse. Under tiden monterade jag upp torkvindan och hängde upp tvätten. Nu skall jag softa vid dator och TV en stund.

God kväll!

Kommentarer
Postat av: jane

2009-07-16 @ 17:47:04
URL: http://janebvl.blogg.se/
Postat av: jane

Hej!



Det var bara kul att rida rosse

2009-07-16 @ 17:48:50
URL: http://www.janebvl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0