Mitt i veckan

Mulet och duggregn.

Har denna vecka börjat låta hästarna gå ute på natten, tänkte det skulle underlätta nu när Linn har svårt att hjälpa mig i stallet, men jag vaknar ju ändå med tuppen...

Igår efter jobbet hjälpte jag Jeff iväg på ridtur. Efter den fick hästarna komma in ett par timmar i stallet och vila. Jeff, Todd, jag och hundarna tog våra resp. moppar och åkte ner till badberget. Jeff ville fiska, och hundarna fick bada. Mindy var ändå mer modig denna gång och hämtade små kottar och pinnar som inte kastades för långt ut. Hon är så rolig, kollar in hur Moa gör för att sedan göra likadant. Jag och hundarna åkte hem lite i förväg och vi tog vägen förbi fullblodstuteriet och kollade in alla föl och unghästar i hagarna, de är så fina.

Kenta gick en promenad med Musse medan jag fixade varma mackor till middag. Sedan var jag slö framför TVn, barnen kollade där uppe på Die Hard 2, har ju sett den några gånger så jag kollade på Morden i Midsommer i stället, somnade förstås så jag missade slutet...

Idag skall jag jobba och sedan skall jag, Jeff, Jane och Rosse åka till en kompis där Jeff skall rida deras shettis tillsammans med Jane och Rosse. Imorgon skall han tävla den på ponnygaloppen. Rosse skall inte tävla ponnygalopp förrän det är dags för Derbyt på Jägersro den 9:e augusti.

Nej, nu är det dags att sticka till jobbet!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jane är heltaggad och packade sina ridsaker redan igår;-)



Kram!

2009-07-22 @ 08:34:18
URL: http://abvl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0