En helt vanlig måndag

Sportlovet är slut och allt har återgått till den "vanliga" vardagen.

Har äntligen kommit till skott och beställt service till min elmoppe, så de hämtar den på onsdag, då får jag klara mig utan en hel vecka, snyft.  

Var iväg en sväng till Arninge, ska försöka köra lite Nutrilett som start, så jag kommer igång med min viktminskning. Känns ju dumt att bära runt på en massa extra när mina muskler har det så jobbigt ändå. Måste försöka ändra min ämnesomsättning, det är inte så lätt när man inte kan motionera och inte äter överdrivet mycket. Skulle vilja väga 70 kg men det är en önskedröm (vägde ju 67 innan barnen), så jag har 75 som mål. Vi får väl se, förra helgen åt jag min sista godisbit på länge och denna helg pizza ju. Skulle behöva skriva in mig på Viktväktarna igen för det funkade ju så bra för ett par år sedan (72kg). Måste göra som då, vara stenhård mot mig själv. Det är bara det att den j..la chokladdrycken smakar så illa... Sen är det ju risk för diabetes också om man släpar runt med för många extra "mjölkpaket" runt den forna midjan. FSHD är ju känd för sin "putmage" så den lär man väl aldrig bli av med.

Får väl sälla mig till de andra "pensionärerna" och komma igång med vattengympa...

Kommentarer
Postat av: Nettan

Varför ringde du inte:-( Behövde ju köpa hundmat. Fast i och för sig kan jag göra det i morgon då jag ska till naprapaten i Arninge, för nu står jag inte ut längre med ryggen som är värre än någonsin idag. Vill bara grina när jag ändrar läge från sittande till stående eller tvärt om.



Nej nu ska jag hasa mig ut och hitta på lunch.



PS Nutrilett smakar illa... håller med, har skogsbär hemma men jag får nästan kväljningar då jag försöker dricka den. Då tycker jag deras måltidsbars är mycket bättre om än dyrare.



Kram SIL

2009-03-02 @ 12:47:46
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Nettan

Det är lugnt, ska ju ändå dit i morgon. Och vila skulle jag om jag hade tid, men just nu finns inte det alternativet:-(

De har tagit bort vår order, men det var nog lika bra, för det var exat det märket på fortodolen som uppmärksammats på nyheterna som gav leverskador.... Jag ska leta efter ett annat märke, jag återkommer.

Kram

2009-03-02 @ 16:31:19
URL: http://abvl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0