En liten hästs tankar och funderingar

På fredagseftermiddagen stod min husse och borstade mig och jag stod som vanligt och njöt i godan ro. Men vad händer ? Stormatte kopplar på transporten och kör fram den. Här kan man inte stå i lugn och ro.. Men vänta, jippi, vi ska nog tävla på Täby ! Min pojke sa några lungnade ord om att -vi ska inte tävla idag Rosse ... Men vad ska då hända ?? Sadeln spändes på, den stora som jag bara brukar ha på ridlektionerna, med ett visst bestyr eftersom jag inte alls ville stå still längre, de tvåbenta skrattar, är det åt mig ? Sedan fick jag ett täcke över hela "paketet". Detta kan man ju inte missa, vad ska vi göra ?? Bäst att jag springer på trailern så vi kommer iväg fort, fort. Vi startar och åker, stannar, åå det är min kompis Kevin som ska med, är det säkert att vi inte ska till galoppen ? Vi åker en liten bit igen, sedan stannar vi, och småfolket kommer in i transporten och sätter på oss tränsen. Sedan får vi komma ut. Jag kollar mig omkring, men nej, här har jag inte varit förut.. Vi leds in i en stor hall som jag tror kallas ridhus, inte lika flott som Globen förstås... Sadeln spänns åt och Jeff sitter äntligen upp på min rygg, vi skrittar runt och kollar in läget. Sedan kommer det fyra ponnyer till. En ny människa som jag inte träffat förut, en ridlärare. Det plockas fram hinderstöd och bommar. Vi börjar jobba så smått, och jag har så bråttom, det är så kul, men jag skärper mig och lyder min pojke. Vi "värmer" upp i trav och galopp. Sedan får jag hoppa, tjoho, det är ju så kul. Jag hoppar alla typer av hinder inget är oövervinnligt. Vi jobbar i 1,5 timme och även om jag blivit lite trött på slutet så hoppar jag den avslutande banan med åtta hinder utan problem. Lite trixiga svängar var det men min pojke styr mig ju alltid rätt. Det här var ju jättekul och så slapp man snöstormen som härjade utanför.

De tvåbenta klappar på mig och säger att jag är såå duktig, men jag vet, jag är bäst på allt, för Ni har ju sagt att jag är en KUNG !




Kommentarer
Postat av: Lina

Tessan...jag sitter här med tårarna rinnande ner för kinderna; glädjetårar över livet ni ger min lilla ponny. Rosse har så enormt mycket kapacitet i sig och ni (och hans två tidigare travfodervärdar)ger honom ett drömliv där han får utvecklas inom alla områden. Jag frågar mig ofta; hur många hästförsäljningar får TRE VINNARE; säljare, köpare och häst... Kram till er alla!

2009-03-28 @ 11:06:51
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Marie

åh, vad han är duktig Kungen och även Jeff. Jag håller med uppfödaren att ett bättre liv kan inte en häst ha. Heder åt er som ger era djur ett sånt fint leverne. kram på er och ha en härlig helg.

2009-03-28 @ 16:43:03
URL: http://www.kennelceciklas.se
Postat av: jane

vad kul jag tror jag ska göra en ny blogg med bara kevin

2009-03-29 @ 09:45:45
URL: http://janebvl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0