Långnäsa Petter..

Klockan tio när de öppnade stod jag utanför Jula, köpte ett nytt bilbatteri och for hem igen. Monterade det och såg att det funkade. Tog sedan elmoppen till sommarhagen dit Petter rymt direkt i morse när jag släppte ut dem. Som tur var hade jag varit förutseende och lämnat hans grimma kvar på honom. Kopplade honom och sedan fick han jogga hela vägen hem bakom mig på elmoppen. Det första han gjorde var att gå till stället där han brukar kliva ut, men skiit, det var ström på. Besviken lunkade han bort till hörnet av vinterhagen där insläppet till sommarhagen brukar vara, där har han stått och trånat seda dess...

Tog med Mindy när jag hämtade Jeff vid skolan, hann ta en kort koppelpromenad innan han slutade. Det var väldigt spännande tyckte Mindy. Dagens plus var nog att hon försökte hoppa upp i bakluckan själv för första gången när vi skulle hem igen. Annars brukar hon kura ihop sig bara hon hör att jag öppnar bilen med centrallåset...

Just det, troligen börjar vi en kurs på måndag, jag & Mindy, mamma & Sally och förhoppningsvis en eller ett par hundar till. Kombinerad valp/vardagslydnad, vid Skavlöten i Täby så det är nära och bra. Känner mig väldigt duktig innan vi ens varit där första gången...

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, visst känner man sig duktig bara av tanken att gå kurs. Det är såååå himla roligt med kurs. Hoppas du och mamma kan komma hit i maj på träningshelgen. kramisar.

Ps!Långnäsa åt Petter

2009-03-16 @ 17:43:46
URL: http://www.kennelceciklas.se
Postat av: Nettan

Hihi, där fick han den lille busen!

2009-03-16 @ 18:47:09
URL: http://abvl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0