2009-05-05

Svinkallt!

Fixade lite inne och hjälpte Kenta med foton som skulle till Kungliga på förmiddagen. Klädde på mig långkalsonger, mössa, vantar och vinterjacka och gick sedan ut i det "surmulna" vädret. Gjorde först iordning stallet och tog en sväng med hundarna, sedan låstes de in i huset och jag hämtade Rosse. Eftersom Rosse är tränad hos Lina att gå som handhäst tänkte jag testa att motionera honom med elmoppen, den gör ju max 15 km/h. Det gick strålande han höll sig precis bredvid hela tiden och jag kunde bestämma farten efter hans trav, det här kommer jag göra om, så trevligt att ha den lilla välmusklade hästen springande vid min sida. Vi var ute i en timme i kylan men jag var ju välklädd och Kungen fick krypa in i sitt täcke när vi kom hem.

Sedan in och käka lunch och tina upp mina frusna kroppsdelar. Tea och korsord, lite slappa tills Jeff och Jane kom hem med bussen. Medan de åt mellis fixade jag en äppelpaj med vaniljsås och bakade två limpor. Jeff och Kenta åkte på fotbollsträning och Jane åkte med. Todd kom direkt hem efter skolan, behöver plugga till prov imorgon så han skippade tennisträningen idag. Todd har avslutningsfotografering imorgon för niorna och då skall deras klass ha Hippie tema. Todd gjorde en fin Flower Power t-shirt och hittade trasiga gamla jeans i Kentas garderob samt fixade ett "Björn Borg" band i pannan. Sedan åkte han över till Nettan och lånade en mockaväst så nu är han nöjd med "utklädningen".

Jeff är inne hos Linn och tittar på PB (Prison Break) skall väl komma in snart och byta om till pyjamas. Jag har nyss varit ute med hundarna på den sista kvällspromenaden. Findus har stenkoll och följer numera alltid med när det är promenaddags, det är en syn det, först kommer jag hem på vägen med moppen, sedan Moa, en bit efter Mindy och sist kommer Findus springande, det blir som tripp trapp trull fast med fyra...

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh, vad perfekt sätt att rasta hästen på!

Kanon ju!



Hälsa alla!



Kraaaaaaaaaaaam!!!

2009-05-05 @ 22:59:48
URL: http://crudis.blogg.se/crudisblogg
Postat av: Lina

Så bra idé! Rosse har spungit milsvis som handhäst. Han gissar att hans glädje att springa började just om handhäst till Saga. Han har alltid varit följsam att ha med sig. Ofta galopperade jag barbacka över stora åkrar med Rosse på min ena sida och Sagas dotter Tinna på andra sidan, en ryttare och tre hästar. Ja, och så hunden lös vid sidan om då. Tjohej, vad det gick undan, men aldrig att mina hästar försökte sticka eller att något hände. Jag har alltid haft turen att få fantastiska djur, Rosse en av dem!

2009-05-06 @ 07:27:08
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0