Morgonstund..

Vaknade förstås i "vanlig" tid och steg upp för att rasta hundar och fodra hästar. Tänkte jag skulle skynda mig för att gå in och sova igen, men det funkade inte alls. Ställde om en del klockor istället, tvättade Jeffs matta, diskade, fixade hundmat och nu sitter jag här med en kopp rykande te.

Globenträningen igår gick jättebra, de är så fina ihop Kungen och Jeff, Rosse var taggad och tyckte att det var jättekul, så fort man gör något nytt eller annorlunda är han med på noterna till 110%, härliga lilla häst. Träningen var i Hägerneholms gamla ridhus, vilka minnen som väcktes till liv... där red ju jag mina första lektioner i ridhus.

När vi skjutsat hem Jane och Kevin och var klara i stallet hade jag inte den ork jag tänkt på att laga middag, så vi får äta potatisgratäng och kött ikväll istället. Vi åt varma mackor med ost, skinka och dijonsenap och chokladpudding med vispgrädde medan vi slötittade på Körslaget. Tycker helt klart att Olas samt Pontares körer är bäst.

Vi den här årstiden är det lätt att ställa om sig till vintertiden synd att det blir mörkt så tidigt på eftermiddagen bara.


Kommentarer
Postat av: Myran & Matte

Visst är det lika svårt varje gång klockan skall ställas om! Går liksom flera dagar innan huvudet har vant sig. Hundarna har väldigt svårt min sina inprogramerade mattider.

2009-10-25 @ 07:57:28
URL: http://www.myrancardigan.se
Postat av: Lina

Tack Tessan! Tonåren är tuffa år... Så kul att det gick bra för team JR. Alla hans tidigare hem verkar ha haft samma erfarehet av Rosse; så snart det är något extra spännande så tänder han till tusen!

2009-10-25 @ 09:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0