Måndag 21/9

Dagen började tidigt, vid två kräktes Jeff, Kenta tog det, men man vaknar ju ändå och blir störd i sömnen och man riktigt känner: -Jag kommer nog också må illa snart.... Låg sömnlös ett par timmar...

Han fick förstås vara hemma från skolan idag men det måste vara något han ätit för under dagen med en längre sovmorgon var han pigg som en mört igen.

Vid åtta kopplade jag på släpet för att bege mig till Enköping och foderinköp, släppte av tonåringarna vid respektive skola först.

Stannade till vid Hööks på hemvägen för att köpa senskydd till Musse och nya tyglar, det blev faktiskt en reflexjacka till mig med som jag längtat efter så länge. Nu kommer jag synas ordentligt på mina hundpromenader i mörkret. Väl hemma hade Kenta fixat ordning i höboden och hjälpte mig att lasta ur alla balarna. Nu kommer jag stänga sommarhagen för Musse, som gillar att springa, tappar sina framskor där hela tiden. Det finns ju gott om plats i vinterhagen med men där är inte lika blött så jag hoppas att dojorna får sitta kvar bättre då.

Fixade pankis till lunch åt Jeff och mig och sedan gick vi ut i skogen med hundarna för att titta efter svamp. Vi hittade en "åder" med Svart Trumpetsvamp, det är flera år sedan jag hittade sådana och då var där endast en. Nu blev det ett par liter plus några enstaka Trattkantareller, de behöver nog två veckor till på sig. 

Sedan var det dags för tennisträning i Näsbypark, jag hade med mig "Ont Blod" och läste lite i den medan jag kastade ett öga då och då på träningen.

Linn har fixat med sin tandställning idag och man börjar nog ana slutet ialla fall, blev en masssa jox med gummisnoddar och så, om åtta veckor har hon ny tid och vi hoppas då på besked hur länge till den behövs.

Nu längtar jag till klockan blir 21.00, då skall jag kolla på Anna Anka i TV3, Sveriges hetaste snackis just nu... På fredag skall hon vara med på intervju i Skavlan det skall jag heller inte missa!



Här är en bild på kära syster,
 Cecilias skörd av  Svarta Trumpetsvampar.
Foto: Höjer


Kommentarer
Postat av: Ia Rask

Hej Tessan, Marie och jag försöker att få ihop en dag, då vi bägge är lediga, för att hälsa på er. Vill gärna höra vad du tyckte om "hypnotisören", jag har köpt den, men har inte haft tid att läsa den ännu, krama Sally och Mindy, hälsningar Ia

2009-09-21 @ 19:56:04
Postat av: Tessan till Ia

Vad kul! Tyckte den var jättebra, jag lånade den på bibblan som ljudbok, då kan man ju pyssla med annat oxå...

2009-09-21 @ 20:31:17
Postat av: Carro

Vilken busy dag! Som vanligt med andra ord..hehehe. Hoppas att Jeffen bara hade käkat nåt knasigt...gammal O´boy kanske..hahahaha!



Kraaaaaaaaaaaaaaam till er alla!!!

2009-09-21 @ 20:42:25
URL: http://crudis.blogg.se/crudisblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0