Fredag 22/11

Vaknade tidigt med stans migrän, måste ha drömt något uppjagande för det kändes verkligen att jag bitit ihop käkarna för kung och fosterland, upp 5 för att ta Bamyl koffein, sitta i badrummet tills illamåendet gav med sig lite, försöka somna om i halvsittande ställning, gick bra med en goshund snusandes mellan mig och maken, när jag just somnat ringde den "f_cking" väckarklockan...

Aja, upp ändå, Kenta erbjöd sig, men jag kände att den friska luften ändå skulle göra mig gott. "Hästj_veln" hade skitit i vattenhinken igen... diska hink och forsla ner nytt vatten till stallet. Moa och Mindy stod startklara och väntade på morgonpromenaden, bara till att ge sig iväg en sväng med elmoppen då...

När jag kom in mådde jag lite bättre så det blev en kopp te och en lingongrova tillsammans med Jeff som åt frukost.

Kenta skjutsade barn till buss och skola, släppte ut hästar, var och handlade en strålkastare till min bil, köpte ett härligt ryggbandage till mig (har haft ont i ryggen på nätterna den senaste veckan), bytte lampan på min bil och konstaterade att jag behövde fixa lufttrycket i höger fram.

Det blev till att åka lite tidigare till besiktningen för min del så jag kunde "lufta" däcket (efter dagens andra bamyl), sedan mot Okvista. Besiktningen gick bra, inte en enda anmärkning, det är så skönt med en sådan bil, har ju inte varit så bortskämd med det tidigare.

Kenta meddelar sitt första vårtecken - De säljer fröer på Coop. Själv tycker jag det börjat bli ljusare på eftermiddagarna, mörknar ju inte "förrän" vid fyratiden nu...

Have a lovley day!


Kommentarer
Postat av: Myran & Mate

Usch och fy stackars dig. Har själv migrän ibland och mest på grund av spänning i musklerna. Skönt när man kan häva det på ett tidigt stadium.

Grattis till en bra bil!

2010-01-22 @ 17:45:45
URL: http://www.myrancardigan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0