Höstmorgon 2/9

Vaknade 6 och gick då upp för att fodra två små hungriga pållar. Kanske man får lite ordning nu när sommarlovet är slut och man han är hänvisad till att ställa klockradion, har varit lite kämpigt i början, men nu börjar kroppen ställa in sig på "rätt" tider igen.

Hade världens bästa Danne här i veckan som hjälpte Rosse med hans "låsningar" i bog och bäcken. På söndag är det galopptävling på Täby i Dalvaserien. Jeff & Kungen startar i lopp 1, kl 13.00, och sedan är det Totto i lopp 4. Den dagen är vi (Täby Galopps Ponnyklubb) även medarrangörer på Täby Ryttarcenters tävling i hoppallsvenskan Div II för ponny, så jag skall vara domarsekreterare i den första klassen som startar 8.00. Linn har lovat hjälpa Jeff med hästarna så möter jag upp på Täby Galopp.

Nästa vecka fyller ju Todd 18 år ! Tänk vilka stora barn jag har. Ingen önskelista har vi sett till.. Så fantasin får flöda fritt. (eller hur) Todds klass har börjat planera för studenten, så nu börjar det om igen. Studentskiva 29:e mars 2012 och Studentutsläppet är den 1:a juni 2012. Men först två kämpiga terminer med mycket plugg !

Idag skall jag på fotvård, annars är jag ledig så det blir lite städning och småplock här hemma, lite papper som skall fyllas i till F-kassan, sedan planering av någon bra middag att ha till fotbollsmatchen på TV ikväll (EM-kval Ungern/Sverige) kanske Tacos eller kycklingwraps..

Väntar ju på en tid för titthålsoperation i mitt vänsterknä, var på DS i tisdags och träffade en bra läkare. Blir ju lite annorlunda  än normalt då jag har FSHD´n. Hon lät positiv om en tid rätt så snart. Går på en medicinering nu för att slippa ha ont i knät. Korsbandsskadan skall jag inte operera utan "bara" menisken, skall få ett knästöd också så knät inte är så instablit som det är nu.

Nu är det frukostdags !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0