"Ny" dator

Jag har fått en av Staffans gamla Mac mini, som han hjälpte mig installera igår. Håller på att försöka få över allt från min gamla dator "hit" samtidigt som jag lär mig hur macen funkar. Hur kommer man te x enklast till sin startsida utan att öppna upp fyrtioelva fönster???

Mycket regn idag, på förmiddagen var jag över till Skånsta och tittade på Jane som tävlade Skol-DM i hästhoppning. Om det skulle finnas skol DM i ponnygalopp så skulle Karbyskolan ligga väldigt bra till, då det är så många av skolans elever som rider ponnygalopp.

I lördags firade vi Todd 18 år, det blev lyckat tycker jag, vi hade en fantastisk tur med vädret, strålande sol och vindstilla på eftermiddagen. Den enda av oss fem i familjen som kan fira födelsedagen utomhus!

Ikväll skall jag på möte i Jeff´s ridklubb. Får fräsa ut ordentligt innan, då jag råkat ut för en jobbig förkylning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0