2012-04-14

Snökaos och nån plusgrad.

Vid halv fyra imorse åkte jag och hämtade Todd i Vallentuna, då var det blötsnö så man inte kunde ha helljuset på men det smälte ju på backen.. Vaknade upp vid sju till en vit, blöt värld, träden låg i prinicp ner av tyngden. Halv nio skjutsade jag Linn till Arlanda för en veckas jobb i Strömsund. Det tog en dryg timme dit. På våra småvägar fick man köra zick zack emellan träden som tyndes ner över körbanan. Oplogat fram till Gillinge, tog sedan Norrortsleden, där var det körbart i ena filen ialla fall. På E4 låg taxibilarna i diket en hit och dit. Kom fram en dryg halvtimme innan flygets avgång (som senare visade sig försenat en timme). På vägen hem var det lite bättre plogat på de stora vägarna, stannade till i Arninge på Willys för att införskaffa lite proviant. (skit att jag glömde kaffe) På vår lilla väg var det zick zack som gällde hemåt också. Väl hemma så blir det strömavbrott lite då och då. Blää, nu tänker jag inte gå ut förrän på eftermiddagen då vi skall iväg och fira 20-åringen Niclas.

Annars skulle jag gå i ide och inte komma fram förrän till våren...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0