Tisdag 16/12

Lilljulafton = 23/12 hos oss.

Vi började med en ny tradition förra året, vi firar jul tillsammans med  familjen på makens sida en dag innan julafton. Det blir så stressigt för tjejerna annars och det är ju inte kul att dom ska kolla på klockan hela tiden för att hinna iväg i tid. På det här sättet kan vi i lugn och ro äta, fira jul och umgås tillsammans utan stress. Och i år har vi lottat så man behöver bara köpa en klapp var, till den man fick på sin lapp. Alla får ett paket var, det räcker  ju så man slipper bli ruinerad på kuppen. Trevligt ska det bli fast vi alla kommer sakna vår kära Farmor, men jag tror hon är med oss på sitt sätt ialla fall...

Idag har jag  jobbat och efter det var jag i Täbban en stund innan jag hämtade Linn i skolan när hon slutat för dagen. Jag  letade i hela Täby Centrum efter en röd skjorta eller polotröja  till Jeff innan jag fick inse att det  bara är jag som tycker man ska vara lite juligt röd på ett stiligare sätt till Jul. Vi  stannade till  i Arninge på vägen hem och där på Coop hade de ialla fall en röd polo. Jeffs klass skall ju uppträda på skolavslutningen i år. Det blir nog trevligt.

Jeff hade en kompis med hem idag. Jag var trött efter dagen så jag softade framför TVn en stund innan Jeff och jag gick ut och fixade pållarna. Sedan åkte jag till "Parken" och hämtade Todd. Kenta var på tennismöte nere i Karby. Nu har vi precis käkat middag, stekt potatis, stekt bacon och stekta ägg. Gott men  lite fettigt..


Kommentarer
Postat av: Nettan

Frågade Tim om tröja, han ville ha en Hammarbytröja (ni har fördärvat min son!;-) )sa han, spelare var visst inte så noga.



Bra att du påminde, måste leta fram något rött till Jane till på fredag.



Kram SIL

2008-12-16 @ 21:33:02
URL: http://abvl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0