Hundkurs del 2

Idag på kursen gick det MYCKET bättre med Mindy. Skar en Hot Dog i minimala bitar och det gick hem! Sedan fick hon vänta med sin morgonmat till efter kursen, snåla Matte ! Övningarna som var idag gillade hon också. Hon är ju duktig med att inte dra för hon måste ju anpassa sig till mig när jag går så illa. Så den övningen var hon superduktig på. Lite slalom och kors och tvärs. Sedan fick vi små skålar som man skulle lägga godis i och olika kontaktövningar med den, det gick också strålande. Kontaktövning med ett specillt ljud, det har vi ju också praktiserat lite innan. På slutet var hon trött och lät sig villigt föras in i bilen. Och när vi kom hem fick hon hoppa ut lös, för hon hade ju inte kissat på hela kurslektionen, sedan följde hon villigt med mig in i huset, LÖS, go Mindy go! Det brukar ju vara en del övertalning för att få henne att komma in annars. Om det inte är Jeff som ropar förstås... Jag är iallafall jättenöjd med denna hund och hon håller sig ju alltid hemmavid. Och förresten så var det inga problem att få henne äta "morgon" maten sen heller, hon kan ju vara lite kinkig med det i vanliga fall. Nu ligger hon i sin favorithörna under skohyllan på sin fina matta och sover, djupt.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Duktiga lilla Mindy. Var vilar matte då? Jag hoppas du slipper ligga under skohyllan;-)



Det var en x-granne till dig jag svamlade om, hon med föraktet... Haha behövde skriva av mig lite bara.

Tror det gick bra på provet, jag menar det var ju inga svårigheter och alla svar fanns ju i TR:n. Har inte fått veta än, men jag är inte särskilt orolig.



Kram SIL

2009-03-30 @ 13:47:47
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Marie

Kul att det går bra med kursandet. Då har du kommit på att korv är gott och att hon behöver vara hungrig innan. Du ser, visst är det häftigt att man lär hela livet... hur går det för Sally?

Kram på er.

2009-03-30 @ 14:38:42
URL: http://www.kennelceciklas.se
Postat av: Myran & Matte

Visst är det roligt att gå på kurs och ännu bättre när det som tränas fungerar.Och du Mindy, korv det är grejer det! Myran har ett tokgodis som jag kallar Guppis. Det är små torkade fiskar för katter men som alla hundar svimmar av lycka för. Luktar PYTON så det förvaras inte inomhus.

Kram från oss

2009-03-30 @ 17:45:54
URL: http://www.myrancardigan.se
Postat av: Nettan

Glömde ju berömma dig, 3,5 kg ner, bra jobbat!!!



Har ju glömt fråga, kan Kevin åka med Rosse på lördag?



Kram SnurrSilen

2009-03-31 @ 08:51:13
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Carro!

Duktiga lilla Mindy börjar bli stor tjej!



Sötis!!!

2009-03-31 @ 09:25:59
URL: http://crudis.blogg.se/crudisblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0