Söndagen

Det blev inte en dag som jag tänkt mig... Petter den busen, hittade ett nytt ställe att rymma på.. Fast jag fixat grinden. Så det blev till att ägna sin dag åt hagen. Jeff och jag gick runt hela vinterhagen och kollade för att se spår var han gått ut, vi hade ett glatt sällskap av Rosse, Moa, Mindy och Diva (grannvalpen), Petter hade arrest i stallet. Vi fixade med trådar gjorde om kopplingarna till aggregatet, men nej det var bara att inse att de underbara lastbilsbatterien gjort sitt. När jag skulle ta mig över diket vid vägen trampade jag igenom isen, åå vad kallt, stövlarna blev fulla av isvatten och innan jag tagit mig upp till huset var fötterna iskalla, fy farao för att plurra i en riktig isvak...

Jeff red medan jag värmde fötterna. Sedan blev det sen lunch vid tvåtiden. Sköt snabbt upp koppelpromenaden med Mindy till en annan dag. Vid halv fyra åkte vi för att hämta Todds tennisgrejor i hallen och dubbelpartnern Millis, för vidare färd mot Bålsta. Det var en PD 21 klass och de kämpade på bra men det blev förlust 6-4, 6-4, till slut. Det är så kul att titta på dubbelmatcher man vet aldrig riktigt vad som ska hända och så går det så fort med bollen så skallen känns som den är omvriden flera varv ibland...

Idag är prio ett att handla ett nytt batteri till hagen. Lite hästfoder behövs också.


Kommentarer
Postat av: Myran

Tur Mindy att din matte har andra prion idag än koppelträning!

2009-03-16 @ 08:01:27
Postat av: Anonym

2009-03-16 @ 08:02:57
URL: http://www.myrancardigan.se
Postat av: Eva & Myran

Vilken tur för dig Mindy att din matte har andra prion idag än koppelträning som ju är blää. Min matte undrar om hon kan få ett stort kort på dig för hon vill visa mina "syberkompisar".Hör av dig på [email protected]!

Kram Myran

2009-03-16 @ 08:18:34
URL: http://www.myrancardigan.se
Postat av: Nettan

Bushäst! Kanske stövlarna var för låga i alla fall;-)



Kram!

2009-03-16 @ 08:33:01
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Marie

Usch för hästar som rymmer ur hagen. Vår unghäst är likadan. Det nyaste är att han hoppar- en meter över staketet. Från stillastående. Tova är jätteimpad och tycker att det är positivt då hon vill ha en hopphäst... jag vet inte jag... kramisar.

2009-03-16 @ 12:23:31
URL: http://www.kennelceciklas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0