Den 18:e april 2010

Äntligen!

Har Olga kommit, hon vippar omkring på gräsmattan och jagar små insekter, och jag kan göra min notering i fågelboken. Detta är det senaste datumet hitills som "hon" kommit på alla år som jag skrivit upp det.

Eller om det kanske är Oleg...



Igår var vi på en trevlig födelsedagsfest i Solna och firade artonåringen Niclas, mycket god mat, dricka och trevligt umgänge, det tackar vi för. Och jag fick höra honom spela trumpet ! (som jag tjatat och längtat efter i flera år)
Tack Niclas.

Idag skulle vi egentligen åkt på hopptävling med Kungen men eftersom Musse varit lite snorig i veckan så valde vi att stanna hemma, tråkigt för Rosse och oss men lite skönt att slippa ge sig iväg i ottan, till Ösmo nära Nynäshamn. Men jag vaknade tidigt ändå fast det blev sent igår för Todds väckarklocka stod och tjöt en kvart innan han äntligen stängde av den.. men då fick jag ju mig en glad överaskning när jag mötte Olga på tomten.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Välkommen Olga. Även jag har väntat.

Trist med snorig häst.

2010-04-18 @ 17:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0