Lördag morgon

Det var trevligt och gott i går kväll. Todd hade gjort en underbar skattjakt till de mindre barnen med rim och finess. Målet var ju bara en klubba men de är ju jakten som är det roliga. Nettan hade med sig fina ballonger och servetter samt mycket annat gott. Mamma hade bakat en äppelpaj samt gjort en vansinnigt god wasabidipp till skaldjur mm. Min paj blev omtyckt av barnen tills Jeff upptäckte en kräftbit i den, hade tagit kräftmjukost i den...

Ställde klockan på fyra men vaknade redan tre och låg och vred mig till fyra, det var ju det där med kaffe sent på kvällen...
Tittade på Jörgen Perssons semifinal då med Kenta. Sedan somnade jag om till kl sju då klockan ringde. Jeff spelar match i Åkersberga och de skulle samlas redan 07.45. Upp och gjorde gröt. Fixade med disk och lite städning samt fodrade hästarna och släppte ut dom. Mina "gäster" hade redan gjort en stor del av disk, städning och sådant, det är bra att ha pli på dom.. Nää, de tycker väl jag är en "lat" värdinna. Tack, Love you !

Todd skall iväg och vara domare på några tennismatcher vid Näsaäng vid tolvsnåret. Och på eftermiddagen skall Jeff tävla ponnygalopp.


Kommentarer
Postat av: Lina

Lyckospark är skickad från Boda!



Hund i sängen? Jättemysigt, både Dålly & Elsa delar redan säng med oss. Ami föredrar sin egen korg. Cärla kommer helt klart bli en sänghund!

2008-08-23 @ 09:27:13
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Nettan

Tack själva! det var kul fast jag var en tröttmössa. Sov som en stock i natt, jättehärligt! Aldrig mer kaffe på kvällen, punkt slut!



Hund i sängen? Nej tack... tänk på fästingarna som smiter iväg från hunden, sanden som fastnat i pälsen som landar i min säng ryser. Chewie går inte ens in i vårt sovrum utan ligger som en stor hög utanför så att man snubblar på honom varje gång man ska upp på toa;-)



Håller tummarna för Team JR idag. Hinner tyvärr inte titta då min kusin med familj kommer i eftermiddag.



PoK SIL

2008-08-23 @ 10:54:41
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tack för i går, trevligt var det. Linns lilla hus var ju jättemysigt. Vi ses i morgon för valptitt.

Kram.

2008-08-23 @ 11:45:59
Postat av: Tessan

Tack själva, det var trevligt och gott.



Mmmm, så mysigt att gosa med en varm hund bredvid sig, förhoppningsvis har jag hittat eventuella fästingar innan vi somnar och naturligtvis inga smutsiga hundtassar. Nu ligger ju Moa mest vid våra fötter men ibland ligger hon i kramställning och det är så mysigt tycker jag. För att inte tala om Basse som gärna ligger i famnen under täcket och sover/spinner. Då somnar man gott...



Zzzzz

2008-08-23 @ 12:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0